- 5 August 2021
- Бизнес, Онлайн Магазин
Ако сте инвестирали време и вложили работа и старание върху всеки елемент от вашия онлайн магазин, може да е изключително неприятна изненада, когато продуктите ви не се посрещнат със същото желание и внимание от страна на потребителите. Всеки собственик на онлайн магазин е запознат с предизвикателства, с които се сблъсква при управляването на такъв, като един от най-често срещаните проблеми обикновено е пряко свързан с липсата на продажби.
Липсата на продажби може да е много обезкуражаващо за всеки магазин, особено този който фукнционира единствено в уеб пространството. Преди напълно да се откажете от вашия бизнес, е важно да знаете, че има много ясна причина, поради която вашите продукти не се продават. И е ваша задача да откриете къде е проблемът и да измислите начин да го разрешите.
Защо онлайн магазинът ви не продава?
Продажбата онлайн не е никак лесна, особено когато проблемът не е един. За да направите магазинът ви по-успешен е важно да разберете какви са вашите главни проблеми и да започнете да ги отстранявате стъпка по стъпка. Ето някои от най-често срещаните причини, поради които продуктите в онлайн магазина ви не се продават:
Лошо продуктово описание и неподходящи снимки
Един от най-големите плюсове на пазаруването онлайн е, че можем да го правим от уюта на нашия дом. Но когато пазаруваме по този начин, единственото на което разчитаме е информацията и снимките, предоставени ни от дадения магазин. Липсата на добро описание или изборът на неподходящи снимки с лошо качество могат да повлияят драстично върху преценката на всеки клиент. Именно затова, ваша главна цел е да предоставите достатъчно информация относно вашите продукти и да покажете продуктът от всяка страна, за да убедите клиентът, че вие сте най-доброто място, от което да закупи този продукт.
Изберете изображения, или още по-добре – видеа, които показват продукта ви във добра светлина, като се стремите да привлечете повече купувачи към артикула. Представете вашите продукти от различни ъгли или бъдете по-иновативни и използвайте 3D модел, за да покажете детайлно всеки ваш продукт. Създайте убедителни описания, които продават и потребителите ще се възползват от тях.
Остарял и непрактичен уеб дизайн
Когато някой посети вашия уеб сайт, дизайнът е нещото, което дава първо впечатление за вашия бизнес. Той отговаря за това, как аудиторията възприема вашия бизнес. Впечатлението, което оставя може да ги накара да напуснат страницата ви или да се поинтересоват да научат повече за вашата дейност. Ако вашият уеб сайт изглежда непривлекателен или остарял, посетителите веднага ще разберат и ще напуснат страницата ви, като най-вероятно ще отидат при вашия конкурент. Това пряко влияе на продажбите на бизнеса ви.
Създайте модерен уеб сайт с приятно потребителско преживяване за всеки посетител, независимо дали идва от телефон или компютър. Целете се да предоставите комфорт и удобство на потребителя без ненужни ефекти, които могат да нарушат пазаруването на потребителя и да го изпратят на друго място. Повечето потребители преценяват един сайт в рамките на няколко секунди, така че се уверете, че това, което предлагате ще има положително въздействие върху вашата аудитория.
Недостатъчно доверие
Липсата на доверие е една от основните причини, поради които хората избягват да купуват продукти онлайн. Ако вашият магазин е стартиращ или е сравнително нов и нямате много съдържание в уеб сайта ви и социалните мрежи, доверието е една от главните причини да не получавате никакви продажби. Тъй като живеем в свят пълен с измами, разбираемо е да има скептични хора, на които вие трябва да спечелите доверието. Но как да направите това?
Има много начини да затвърдите бизнеса си онлайн. Можете да започнете като създадете и поддържате активен профил в социалните мрежи, добавите повече страници във вашия уеб сайт (като “За Нас” и “Нашата История”) и окуражите клиентите ви да оставят положително ревю, което да служи за доказателство, че продуктите ви се купуват.
Успожнен процес при покупка
Ако магазинът ви изисква прекалено много действия, за да приключят покупка вашите клиенти или предоставя сложен процес на плащане, голяма част от посетителите ви никога няма да си купят продуктите ви. Потребителят днес е наясно какъв стандарт поддържат големите бизнеси и компании, и това се очаква от всеки онлайн магазин, независимо от размера на компанията зад ннего.
Премахнете сложния, многоетапен процес при покупка като създадете кратък и приятен процес на плащане. Дайте избор на потребителя, като не изисквате регистрация за плащане. Накарайте потребителя да дойде отново като ме предоставите приятен и лесен начин за покупка.
Изпуснати маркетинг възможности
Онлайн магазинът отваря много маркетинг възможности непознати досега. Но само ако рекламирате и се целите в правилната аудитория, която ще се заинтересова от вашето предложение. Създайте стратегия, която ясно показва как ще използвате дигитални инструменти като социални мрежи, платени Google реклами или имейл маркетинг помощник да постигнете целите и увеличите приходите на магазина си. Без добра стратегия и достиг до правилната група от хора, магазинът ви няма да получава никакви приходи.
Липса на усещане за спешност
Като собственик на магазин, напълно нормално е да правите всичко по силите си, за да направите магазина си успешен. Една умела тактика, която ще накара хората да се замислят за вашите продукти е създаването на спешност. Тя помага да принудите клиентите си да предприемат бързи действия, което без съмнение ще стимулира продажбите ви. Има много различни начини да създадете спешност около вашите продукти. Важното е да намерите кое работи за вашия бизнес модел.
Аудиторията ви не разбира вашето съобщение
Едно е да не знаете коя е вашата целева група, но много по-лошо е да не може да се свържете с тях. Какво остава, ако те не разбират и съобщението, което им изпращате?
Опишете вашите продукти, като наблегнете на техните предимства. Все пак, клиентите ви искат да знаят как това, което предлагате ще им бъде полезно в тяхното ежедневие. За да сте сигурни, че те са разбрали посланието ви, използвайте снимки и клипове на вашия продукт в употреба, преди/след резултати и други подобни креативни начини.
Когато вашият онлайн магазин не работи според очакванията, първото нещо, което ще ви хрумне е, че нещо не е наред с вашите продукти. В повечето случаи, обаче, продуктите не са проблемът, а тяхното представяне и достъпност.
Има редица причини, които възпрепятстват магазина ви. Може би вашият подход е прекалено директен. Или точно обратното. Може да се насочвате към грешната група от хора. Или пък да имате неприветлив уеб сайт, сложен за навигиране. Какъвто и да е проблемът, ваша работа е да го установите и отстраните.
Чувствате се объркан? Не знаете откуде да започнете?
Свържете се със Сайтлаб и нашите експерти по електронна търговия ще ви помогнат да започнете да подобрявате магазина ви. Ако търсите помощ при разработката на сайт, свържете се с нас още днес!