- 15 March 2022
- Бизнес, Технологии
CRM системата, използвана изцяло за управление на взаимоотношенията с клиенти, е невероятен начин да трансформирате и изстреляте бизнеса си в нови измерения. Тя не само прави клиентите ви щастливи, но и подобрява рентабилността.
Приложен правилно, CRM софтуерът отваря редица нови възможности за една компания. Освен това, с напредването на технологията и развитието на онлайн сферата, комуникацията с клиенти става все по-важна и необходима. Но всяка компания е различна и изпълнява различни функции, за да засили и обработи най-добре своите данни за продажба.
Ако и вие искате да опитате този подход, може би се чудите – подходяща ли е CRM системата за компанията ви? Издръжлив ли е този метод за постигане на вашите бизнес цели? Кои бизнеси се нуждаят от CRM система?
Тази статия ще отговори на всички тези въпроси, фокусирайки се върху бизнесите, които имат най-голяма полза от внедряването на нов начин за управление на взаимоотношенията с клиенти.
Какво е CRM системата и защо компаниите я използват?
CRM системата има за цел да подобри взаимоотношенията между вас и вашите клиенти/съдружници чрез управление на контакти и продажби, производителност на агентите и др. Този софтуер ви помага да следите и контролирате взаимоотношенията с клиентите през целия жизнен цикъл на клиента – при всяко взаимодействие с маркетинг, продажби, електронна търговия и обслужване на клиенти.
CRM софтуерът съхранява важни данни на вашите клиенти като имейл, телефон, профил в социалните медии на уеб сайта и др. Той може също така автоматично да извлича друга информация, като например последните новини за дейността на компанията, и може да съхранява подробности като личните предпочитания на клиента за комуникациите. Но освен това, CRM може да бъде използван за привличането на нови клиенти, спечелването на тяхното доверие, предоставянето на квалифицирана поддръжка и предоставянето на допълнителни услуги по време на взаимоотношенията.
Кои бизнеси имат най-голяма полза от CRM софтуер?
CRM системата може да се използва от екипите, отговорни за продажбите, маркетинг и поддръжка на клиенти във всяка една организация. Бизнеси от всякакъв размер, от самостоятелни служители на свободна практика до корпорации на ниво предприятие, могат да използват ефективно CRM технологията.
В крайна сметка, централизираното управление на задачите, маркетинговата автоматизация и комуникацията с клиенти са важни за успеха на всяка фирма. Разбира се, някои бизнеси печелят повече от използването на CRM от други:
Бизнеси със специален екип по продажбите
Ако вашият бизнес има екип, съсредоточен върху увеличаването на продажбите ви, внедряването на CRM система е от изключително значение за постигане на видими резултати и успех. Наличието на такъв софтуер може да ви помогне да подобрите и развиете вашите процеси на продажби, като използвате информация за клиентите, показвайки ви ключови тенденции и области, в които можете да подобрите своите стратегии и автоматизирате обикновените задачи, улеснявайки вашите търговски представители.
Бизнеси с маркетинг екип
Във времето на технологиите, CRM и маркетинг вървят ръка за ръка. Данните от такъв софтуер може да издърпат бизнеса ви, помагайки на вашия маркетинг екип да идентифицира, улавя, подхранва и преобразува потенциални клиенти в настоящи такива. CRM системата проследява взаимодействията между клиент-продавач и следи резултати от активни (и отминали) рекламни кампании. Този процес е невъзможен без наличието на подобен софтуер, а за тези, готови да опитат, трябва да са приготвени да прекарат часове и ценно време в издирване и колекциониране на данни.
Бизнеси, стремящи се да увеличат ефективността
Както вече споменахме, времето ви е ценно. Затова не трябва да прекарват стотици часове в събирането на информация, която може да ви бъде предоставена от CRM система. Този софтуер автоматизира монотонните и рутинни процеси в една компания, улеснявайки начините на контакти и комуникация, както с клиенти, така и между екипи. CRM значително ускорява ежедневните процеси и задачи за целия бизнес, като също така намалява грешките (направени от хора), и гарантира, че всички комуникации и съобщения достигат до правилния човек, в точното време.
Какви са предимствата на CRM системата за тези бизнеси?
CRM системата има много ползи, но бизнесите от всякакъв размер я използват с цел спестяване на време (чрез автоматизация), увеличаване на продуктивността и поддържане на ясен архив с данни, които са на една ръка разстояние от всеки важен служител във вашата компания.
CRM създава по-силна и искрена връзка между компания и клиент, чрез отделянето на повече специално време за всеки един от тях. Това е от жизненоважно значение за увеличаването на годишните приходи и сключването на повече сделки.
Софтуерът за управление на клиенти позволява сигурно, защитено и безопасно централно съхраняване на клиентски данни на едно място. Това дава възможност за повече продажби, дейности и планове, съсредоточени на едно място, а не разпокъсани из таблици и документи. CRM помага на вашите екипи да получат лесен достъп до важна информация, от всяко местоположение. Така те лесно могат да подготвят своите седмични и месечни отчети, организират маркетинг кампании и следят тяхното развитие.
CRM предлага календар, споделен за целия екип, шаблони за документи, полезна информация за всеки клиент, интегриране на електронна поща и много други екстри, които имат за цел да обединят работата на вашия екип на едно място, поддържайки всеки член в крак с последните събития в компанията.
Събирайки и организирайки информация за клиентите, история на ангажиментите и комуникации на едно място, CRM предлага много ползи и предимства. Ако все още не сте сигурни, ето няколко причини да изберете CRM за вашия бизнес:
- 1. Подобрено управление на контакти
- 2. Ефикасно сътрудничество между различните екипи
- 3. Повишена производителност
- 4. Точно прогнозиране на продажбите
- 5. Надеждно отчитане
- 6. Подобрени показатели за продажби
- 7. Повишена удовлетвореност и задържане на клиентите
- 8. Повишена възвръщаемост на инвестициите в маркетинг и реклами
- 9. Обогатени продукти и услуги
- 10. Централизирана информация, достъпна от всяка точка
От всички предимства на CRM софтуера, използването на данни и технологии за захранване на по-ефективна компания е едно от най-големите. CRM платформата предоставя информация, статистики и анализи на организациите, които водят до по-добро разбиране на клиенти и комуникиране с тях. Освен това, с нейна помощ, бизнесите са способни да постигнат по-ефективна и продуктивна работна среда, чрез по-лесно сътрудничество и разбирателство.
Но когато стане дума за избор на правилно CRM решение, ще се изненадате колко много продукти има на пазара. Затова при избор на подобно решение, първата стъпка е да изброите всичките си нужди и бизнес точки, които трябва да бъдат покрити. За целта, може да е необходимо да се консултирате с всеки член, отговорен за вашите търговски и маркетинг дейности, за да разберете от какви данни имат нужда, какви са техните препятствия при взаимодействие с клиенти и какво липсва в тяхната комуникация.
След като сте наясно с вашите бизнес цели, ще можете да сравните характеристиките на всяко CRM решение и тествате това, което отговаря най-добре на вашите нужди. Не чакайте, докато бизнесът ви се разрасне толкова много, че да преминете точката без връщане. CRM е решение, което може и ще помогне на вашия бизнес на всеки етап.