През 2022 г. инвестирането в SEO ще бъде от голямо значение за гарантиране на добро представяне и постигане на високи резултати. Нещо повече – това ще бъде приоритет, позволяващ ни да оптимизираме видимостта на нашия уеб сайт в търсачките, което улеснява нашите потребители и потенциалната аудитория да ни открият в мрежата.
Макар че главните принципи на SEO се запазват, актуализациите и тенденциите за търсене се развиват и влияят върху начините, по които извършваме оптимизация в нашите уеб страници. Посочили сме тенденциите в SEO, които трябва да следвате през 2022 г., за да поддържате вашия трафик и класирането на ключови думи нагоре.
Топ SEO тенденции за 2022 година
Ето какво да очакваме в света на SEO през 2022г.:
- Изкуственият интелект
- Съдържание в дълга форма
- Анализ на ключови думи на конкурентите
- Търсене на видео и изображения
- Хората също питат
- Удобството за мобилни устройства е критично за класирането в Google
Изкуственият интелект с важно място в SEO
Известно е, че изкуственият интелект (AI) продължава да изменя начина, по който хората взаимодействат със съдържанието онлайн, но AI също ще започне да играе ключова оля в SEO стратегията. Особено важен е алгоритъмът за изкуствен интелект на Google RankBrain, защото той ще се превърне в един от основните фактори за класирането на страниците с резултатите от търсачките на Google (SERPs) през 2022 г. Откакто Google разкри RankBrain, много хора се питаха как ще повлияе това на SEO. Как бихте могли да планирате стратегията си за съдържание към алгоритъм на AI?
Въпреки че Google не е разкрил подробности за вътрешната работа на това как RankBrain научава и анализира съдържание, специалистите смятат, че потребителското изживяване е един от основните му фактори за класиране. Това значи, че честотата на кликване и времето, което ще бъде прекарано от потребителите на даден уеб сайт, ще бъдат ключови фактори, които RankBrain ще използва, когато дава приоритет на съдържанието. Когато преоценявате вашата SEO стратегия, тогава е изключително важно да създадете съдържание, което е добре организирано и полезно, така че да завладявате и ангажирате читателите.
Съдържание в дълга форма
Google обича да класира висококачествено съдържание. Дори дължината на съдържанието да не повлиява на класирането, има силна връзка между по-дългото съдържание и по-високото класиране. Дългото съдържание е по-вероятно да показва E-A-T сигналите, които Google свързва с качеството, като задълбочено съдържание, оригинални изследвания и анализи и експертно авторство и източници.
Както Google непрестанно актуализира своите NLP алгоритми, така той ще продължи да става все по-добър в разпознаването на качеството. Така че отделете време да предоставите коректна информация за ключовите думи, които сте избрали и ще успеете да достигнете високо класиране на ключови думи.
Анализ на ключови думи на конкурентите
Това е много важен аспект, който трябва да си поставите за цел. Тези, които смятате за свои конкуренти, има вероятност реално да не са такива. Разгледайте и анализирайте класирането по ключови думи на няколко ваши конкуренти и сравнете авторитета на домейна (DA) на вашия сайт с този на вашия конкурент.
Трябва винаги да сте в течение с това как се бори вашият уеб сайт с конкуренцията. Така ще имате отлична SEO стратегия. Сравнете историята на класирането на вашия уеб сайт и следете класирането на конкурентите си, както и стратегията за ключови думи.
Напомняме, че трябва да гледате класирането по ключови думи и на вашия уеб сайт. Това е един от основните ви приоритети и задължения през тази година. Преценете кои страници желаете да бъдат класирани за определени ключови думи и кои бихте искали да премахнете.
Търсене на видео и изображения
Според последните данни за консумацията на видео, видеото е първия източник на информация за по-голямата част от аудиторията. Оптимизирането за визуално търсене се очертава да бъде потенциална възможност за оптимизиране на изображенията ви с помощта на алтернативни тагове на изображения и данни за отбелязване на изображенията ви.
Хората също питат
Скорошно проучване на 2,5 милиона заявки за търсене установи, че функцията на Google „Хората също питат“ сега се показва за около 48,6% от търсенията. Със своето видно място в горната част на SERP (и често над позиция едно), всеки ще иска да получи своето класиране на съдържанието в тази така желана SERP функция.
За да стигнете до там, трябва да имате отговори на често срещани въпроси във вашето съдържание. Погледнете SERP или друг метод за изследване на ключови думи и открийте ключови думи с дълги въпроси сред вашата аудитория. След това дайте изчерпателни отговори, включително въпросите във вашите H2s, H3s и H4s, или добавете раздел с най-често задавани въпроси. Тази стратегия ще бъде чудесен начин да спечелите повече видимост в горната част на SERP през 2022 г.
Удобството за мобилни устройства помага за класирането
По-важно от всякога в момента е да оптимизирате съдържанието си за мобилни устройства, тъй като през 2019 г. Google въведе така нареченото индексиране на първо място, което се отнася за мобилни устройства. Търсачката разглежда с приоритет мобилната версия на уеб сайт, когато класира съдържанието, защото тя се смята за „основна“ версия пред настолната.
За щастие Google улеснява проверката на ефективността на вашия мобилен сайт с техния безплатен тест, удобен за мобилни устройства. Можете също да използвате отчета за мобилна използваемост на Google, за да разберете дали има проблеми с вашия мобилен уеб сайт и какво можете да направите, за да отстраните тези проблеми. Тези инструменти ще ви бъдат полезни при намирането и коригирането на проблеми с мобилната използваемост във вашия уеб сайт, които могат да повлияят зле на вашето SEO. По-голяма част от потребителите използват интернет от мобилни устройства през по-голямата част от деня. Именно затова, трябва да сте напълно сигурни, че съдържанието ви там е добре оптимизирано.
Наличието на красив уеб сайт на пръв поглед не означава нищо, ако не сте изградили правилната SEO стратегия. Когато създавате уеб сайт, стратегията за SEO е от изключителна важност, тъй като вашият уеб сайт ще бъде плод на вашите усилия. Опознайте клиентите си, изградете цялостната си стратегия. И не на последно място – създавайте качествено оптимизирано съдържание, което напълно отговаря на нуждите на потребителите ви.
Като цяло, бъдещето на SEO се актуализира с огромни темпове. Трябва да приемем тези промени засега, за да останем на върха и да сме готови за следващите иновации. Казваме засега, тъй като сме наясно, че иновациите се променят постоянно и в бъдеще ще претърпяваме още много трансформации. И така, време е вашият бизнес да започне да се приспособява към промените и да наложи тези принципи в маркетинговата си стратегия, за да бъде успешен.