- 21 October 2021
- Бизнес, Технологии
В днешния свят, създаването на уеб сайт е една от най-важните стъпки към успеха, особено на малкия бизнес. Той е необходима основа за създаването на добро онлайн присъствие, откриване на нови възможности и развитие на вашата компания.
Един от най-лесните начини за привличане на нови клиенти е именно увеличаването на броя на вашите уеб посетители. Затова, много фирми се борят да измислят нови и иновативни начини за задържане и увеличаване на своята аудитория, развивайки уеб сайта си непрестанно. За целта, много от тях използват различни “помощни” инструменти, за да придобият по-ясна и точна представа какво се случва в тяхната уеб страница. Кои са те?
Топ онлайн инструменти за развитие
Колкото повече отделяте внимание на вашия уеб сайт, толкова повече той ще се развива. Ако не знаете откъде да започнете, от изключително важно значение е да добавите главните инструменти, които ще ви помогнат да разберете как посетителите взаимодействат с вашия сайт (Google Analytics) и как търсачките го възприемат (Google Search Console). Освен това, добра идея е да инвестирате в намирането на подходящо приложение за SEO анализ и ключови думи, което ще ви спести много време за в бъдеще.
Google Analytics
При стартирането на един уеб сайт, вие бихте искали да научите повече за него. Например, колко дълго потребителите се задържат в него, кой го посещава и кои са най-разглежданите ви страници. Това може да стане с помощта на Google Analytics, който ви дава достъп до цялата тази информация и още повече.
Използвайки този инструмент, вие получавате данни в реално време, като също можете да създавате нови сегменти, за да виждате и сравнявате данни въз основа на критерии като трафик от търсене, мобилен трафик, и др. Освен това, Google Analytics ви дава детайлна статистика относно това кой посещава вашата страница. Вие можете да опознаете своята аудитория – от това какво устройство ползват до техния език и демографски данни. Без наличието на такава приставка, бъдещите ви маркетинг усилия ще се окажат напразни
Google Search Console
Освен това дали сайтът ви се харесва от потребителите, много е важно той да се харесва и на търсачките. Това ще ви помогне да се класирате за повече фрази и думи, които ще ви донесат органичен трафик. За да стигнете до там, обаче, ще ви трябва помощ от допълнително приложение като Google Search Console.
Google Search Console ще ви помогне да проверите видимостта и състоянието на индексиране на сайта. Този инструмент ще ви е нужен, за да прецените колко ефективни са вашите SEO усилия, като също ще ви даде подробен отчет, в случай, че има нещо нередно със структурата на вашия сайт. Там можете да научите за това колко хора откриват сайта ви органично, кои са най-популярните страници и кои фрази ви носят най-много трафик. Без да имате тези допълнителни данни, трудно ще постигнете какъвто и да е успех с вашето SEO.
SEO анализ
За да добиете популярност, спестявайки пари, вие най-вероятно ще имате нужда от добра оптимизация за търсачки (SEO). Това е дълъг процес, който изисква време, за да видите дори и най-малкия резултат. Затова е добре да започнете да подготвяте сайта ви за SEO, още преди той да е готов, спазвайки правилна уеб структура и йерархия (h1, h2, h3 и др.).
Освен да оптимизирате самия сайт, ваша работа е да се погрижите за какво се случва извън него. Също толкова важно е изграждането на доверени обратни връзки (препратки). Ваша работа е да следите връзките, които добавяте, както и тези, които сочат към вашия сайт. За тази цел, ще ви трябва допълнителен инструмент за SEO анализ.
С негова помощ, вие не само ще контролирате вашите лични препратки, но ще имате и възможността да анализирате стратегията на конкурентите ви, включително реклами, ключови думи и обратни връзки. Съществуват десетки подходящи приложения като SEMRush и Ahrefs са сред най-популярните.
Добре е да помислете за тези три неща, в момента, в който сайтът ви е качен и готов за потребители. Но освен тях, има и някои допълнителни инструменти, които най-вероятно ще трябва да добавите след време. Ето най-важните от тях:
Tag Manager
Ако планирате провеждане на рекламни кампании онлайн или искате да имате по-голям достъп до това, какво правят посетителите, докато разглеждат вашия сайт, най-вероятно ще имате нужда от Google Tag Manager. Този инструмент е начин да разберете какви действия предприемат посетителите ви, чрез проследяващи кодове, вградени във вашия сайт. С Google Tag Manager, имате достъп до информация като преглеждания на страници, кликвания, ангажираност, промени в историята.
Имейл маркетинг система
Изграждането на добър списък с клиент е също наложително като собственик на бизнес. Затова е нужно да имате добро имейл маркетинг решение за бърз контакт с вашите клиенти.
Независимо дали искате да изградите списък за имейл бюлетин или да съберете списък за продажби и промоции, можете да улесните работата си с помощта на имейл маркетинг система. Има редица опции, които ще ви предоставят лесен начин за изпращане на имейли до вашите клиенти и ще ви помогнат да сте най-продуктивни, благодарение на анализи, които предлагат. Освен за автоматизация, можете да използвате имейл маркетинг приложения за организиране на бъдещи имейл кампании.
Приложение за управление на социални мрежи
Ако имате изградена аудитория в социалните мрежи или ваша мисия е да изградите такава, но не сте постоянни в публикуването на ново съдържание, можете да използвате приложение за управление на социалните мрежи, което ще ви помогне да планирате нови постове за дни напред. Освен планиране, вие ще можете да следите как се развиват вашите постове и акаунти, за да разберете най-добре какво работи за вас.
Поп-ъп решение
Поп-ъп или изскачащи прозорци са невероятно ефективен начин да привлечете повече клиенти и да накарате посетителите ви да останат заинтересовани, от това, което предлагате. Те не само грабват вниманието на посетителя, но и предлагат незабавен призив за действие.
Изскачащите прозорци (поп-ъп) са първото нещо, което клиентът вижда, влизайки във вашата уеб страница. Те могат да бъдат персонализирани, за да отговарят на нуждите ви и привлекат вниманието на потребителя. С тяхна помощ, вие можете да утвърдите марката си, като покажете най-добрите си продукти, точки за продажба и ексклузивни оферти. И тъй като тази оферта е лесно достъпна, когато някой влезе в сайта, шансовете да получите повече реализации – продажби и колекциониране на имейли – значително се увеличават.