- 8 July 2021
- SEO, Технологии
Днес, когато потърсите даден въпрос или ключова фраза в интернет, можете да видите голям брой уеб сайтове, изредени на първата страница с резултати от вашето търсене. Без съмнение, всеки един от тях е там въз основа на алгоритми и протоколи, дадени от търсачките.
Независимо дали използвате Google, Yahoo или някоя друга търсачка, всички те се стремят да предоставят подходяща информация, която ще отговори на нуждите на потребителя. Поради тази причина, те постоянно актуализират алгоритмите си за SEO.
Ако искате уеб сайтът ви да получи повече органичен трафик и потенциални клиенти, трябва да сте наясно как да използвате определени SEO компоненти, за да оптимизирате успешно уеб страницата си за търсачки, както вътрешно, така и извън нея.
Но за да получите по-добро класиране за вашия сайт, и за да може той да генерира нужния трафик, трябва да сте запознати с новите SEO тенденции за 2021.
Кои са най-актуалните SEO тенденции за 2021?
Всички знаят, че SEO е бързо развиваща се индустрия. Оптимизацията за търсачки (SEO) е един от най-ефикасните и печеливши начини да достигнете до максимален брой потенциални клиенти онлайн. Но без наличието на ефективна стратегия за оптимизация на сайта ви и изграждане на силни обратни връзки, това може да се окаже трудна задача. Не и ако сте в крак с най-актуалните SEO тенденции.
1. Мобилното SEO е приоритет
Днес, все по-голяма част от хората правят търсенето си чрез мобилно устройство. Именно поради тази причина, мобилното SEO остава важна, силно въздействаща тенденция, която има за план да се разпространи още повече през 2021 г.
Ако сайтът ви е оптимизиран за настолни компютри, но не и за мобилни устройства, рискувате да загубите класирането си до момента, като съществува и възможността, сайтът ви да отпадне напълно от индекса на Google и други популярни търсачки.
За да запазите класирането си до този момент, и за да имате шанс да го подобрите, ще трябва да се фокусирате върху мобилното SEO на вашия сайт. Помислете от какво имат нужда вашите посетители и им подсигурете приятно мобилно изживяване, като добавите персонализирано съдържание и елементи, базирани на предпочитанията на всеки потребител.
2. Гласовото търсене набира популярност
Гласовото търсене ще промени начина, по който ние хората взаимодействаме с търсачките. Независимо дали хора използват гласов асистент от телефона си или от друго интелигентно устройство, оптимизирането на сайта ви за гласово търсене ще ви направи по-лесен за откриване от потребителя.
Какво трябва да направят собствениците на бизнес, за да гарантират, че уеб съдържанието им е оптимизирано за гласово търсене?
Ето някои от нещата, които може да добавите, за да подобрите класирането на вашия сайт при гласово търсене:
- Добавете ключови думи, които биха се използвали при гласово търсене
- Създайте раздел с често срещани въпроси, които да отговарят на визуално и гласово търсене
- Оптимизирайте Schema, за да се уверите, че структурата на сайта ви покрива и гласови резултати
- Добавете термини като “покрай мен” и “близо дo мен” към вашата SEO стратегия
3. Локално SEO за всеки бизнес
Ако все още не сте въвели бизнеса си в Google, сега е перфектният момент да го направите. Това ще направи фирмата ви по-лесна за откриване, като също така ще утвърди легитимността на компанията ви.
Всеки бизнес, който се опитва да привлече повече хора и увеличи локално своята видимост, може да се възползва от добавката на Google наречена Google My Business (GMB). Тя позволява на собствениците на фирми да предоставят важна информация за своя бизнес директория, като:
- Вид на бизнеса
- Описание на услугите
- Местоположение
- Работно време
- Страници в социалните мрежи
- Отзиви и ревюта на клиенти
GMB е задължителна добавка в списъка ви с SEO приоритети за тази година. Тя се интегрира с Google Maps, като също така синхронизира вашия бизнес профил. Това може да е от решаващо значение, ако искате да се използвате фрази и съчетания, свързани със специфично географско местоположение и да привлечете локални клиенти.
4. Оптимизация спрямо Google E-A-T
Принципът на Google, познат като E-A-T се базира на три неща – експертиза, авторитет и надеждност. Той помага да определи дали има качествено и полезно съдържанието на дадена уеб страница.
E-A-T е важен за всички заявки, но в някои случаи повече от други, предвид естеството на информация, която се търси. Ако темата е субективна, например, ако потребители търсят снимки на “красива синя рокля”, не е проблем да откриете дреха, която не е по ваш вкус. Но ако става въпрос за медицинска информация, или нещо още по-сериозно и животозастрашаващо, E-A-T несъмнено е важно, за да покаже съдържание, написано от професионалисти в областта.
През тази година, съдържание, което изпълнява принципа на Google EAT, ще се класира по-високо. За да осигурите по-качествено съдържание на вашата уеб страница, се уверете, че имате следните критерии:
- Авторът е експерт в областта
- Притежавате развита “За Нас” страница
- Информацията, която споделяте не е противоречива и предоставя експертно мнение
- Имате авторитетни сайтове с връзки към вас
- Премахвате тoĸcични линĸoвe в Gооglе Ѕеаrсh Соnѕоlе
Използвайте всички възможни начини, за да покажете на Google, че съдържанието ви е написано от професионалист и експерт в областта, за да класирате сайта си по-напред.
5. Уеб сайт подобрения – Соrе Wеb Vіtаlѕ
През 2020 г., Google обяви три нови показателя, които ще бъдат използвани, за оценка на това как пoтpeбитeлитe взaимoдeйcтвaт c даден caйт – Соrе Wеb Vіtаlѕ. И трите показателя са пряко свързани със скоростта на един уеб сайт, колко стабилен изглежда при зареждане, както и колко интерактивен е:
- LСР – вpeмeтo, отнело зa зapeждaнe нa нaй-гoлeмия eлeмeнт нa cтpaницaтa, ĸoйтo пoтpeбитeлят виждa
- FІD – вpeмeтo мeждy щpaĸвaнeтo въpxy cтpaницaтa и oтгoвopa нa бpayзъpa
- СLЅ – пoĸaзaтeл зa измecтвaнe нa eлeмeнтитe нa cтpaницaтa пo вpeмe нa зapeждaнe
Соrе Wеb Vіtаlѕ е рейтинг за използваемостта на страницата за търсене в Gооglе. Оценката за удобство и качество е една от главните тенденции в SEO света прези 2021 г. За да постигнете по-висока оценка, стpeмете се бpoят нa cтpaницитe в чepвeнaтa зoнa дa е нyлa.
6. Висококачествени препратки (линкове)
Висококачествени препратки, наричани още “обратни връзки“ или „външни връзки“, представляват линкове от трети страни, които сочат към вашия уеб сайт. Истината е, че дори и днес, те остават един от най-важните фактори за класиране, на които трябва да обърнете внимание, ако искате да увеличите органичния трафик, идващ от Google. Наличието на такива линкове/връзки от авторитетни и надеждни източници, ще ви помогнат да се класирате по-високо от гледна точка на SEO, но също така ще повишат вашата надеждност и доверие като бизнес.
Това са едни от основните SEO тенденции, които трябва да имате предвид тази година. Ако искате да получавате органичен трафик и да достигнете до първата страница на Google, трябва да сте наясно с всички тези промени и да се опитате да ги приложете умело върху сайта ви.