- 30 September 2021
- Технологии, Уеб сайт
Вашият уеб сайт е лицето на бизнеса ви онлайн. Затова, той трябва да бъде добре обмислен и проектиран. Особено що е отнася до неговия дизайн.
Всъщност, успехът на един уеб сайт зависи главно от това какъв е дизайнът му. Липсата на добър уеб дизайн, може да доведе до разрушаване на мнението и впечатлението за вашата марка, което силно ще повлияе на репутацията на компанията ви.
За жалост, дали уеб дизайнерите са полагали максимално внимание и грижи, докато са разработвали вашата страница, може да се разбере впоследствие. Това е така, защото дизайнът на един уеб сайт включва много повече от неговите визуални елементи. Той се състой от това дали изглежда добре, но и дали се чувства така, и как работи той. Но главно, дали са спазени принципите за създаването на добър уеб сайт?
Какви са принципите за изработка на добър сайт?
Проектирането на добър уеб сайт е колективна задача, изискваща различни експертни области и се нуждае от професионалисти с опит в тези сфери. Това не е едноетапен процес, а дългосрочна инвестиция. Тук ще очертаем основите принципи на добър уеб дизайн, за да знаете върху какво да се фокусирате при разработката на вашата онлайн страница. Тези съвети ще ви помогнат да създадете уникален дизайн и подорите използваемостта на уеб сайта ви.
Лесна навигация
Опростената и лесна навигация е един от най-важните принципи, които трябва да имате предвид при проектиране на вашата уеб страница. Тя се състои от просто оформление на основното меню и възможност за бързо придвижване през сайта, от страница в страница, за нормалния потребител.
Повечето уеб дизайнери са наясно с това колко важно е гладкото навигиране, и се грижат да изградят система, която отнема минимален брой кликвания, за да помогне на хората да достигнат до желаната дестинация. Ако все още не сте убеден, проучване показва, че посетителите остават по-дълго време в един сайт, ако той има лесна навигация. Затова, винаги обмисляйте от какво има нужда потребителя, за да определите какво трябва да включва тя.
Постоянна цветова схема
За да се развива в положителна насока, един уеб сайт трябва да има последователност и постоянност. Това се изразява най-вече в цветовата схема и избор на медии, които един бизнес използва, за да пресъздаде своя бранд онлайн. Правилното съчетание от цветове привлича потребителя, докато лошата комбинация го разсейва и отблъсква.
За да създадете приятно първо впечатление във всеки потребител, трябва да се целите към постигането на добра цветова комбинация, която напълно отговаря на вашия брандинг. И не само. Постарайте се да създадете последователност и тематика между вашите страници, използвайки една цветова схема и типография, за да изглежда професионално. Избягвайте употребата на ярки цветове, но очертайте и отделете важната информация, която искате да се отразява.
Приятен UI
Потребителският интерфейс, наричан още UI, е това, което свърза потребителя с вашия сайт. Той е като мост между системата и потребителя и неговата главна цел е да го насочи и преведе през дизайна на сайта ви.
Ако потребителският интерфейс на един уеб сайт е добър, тогава потребителите биха били по-склонни да му отделят повече време и внимание. За целта, той трябва да изглежда свеж, модерен и ясен. Опитвайте се да оптимизирате взаимодействията на потребителите с вашата страница, за да съответстват на техните нужди и желания. Премахнете ненужната информация и използвайте ефективно оформление. Избягвайте натрупване на твърде много информация на едно място.
Респонсив дизайн
За да бъде успешен и конкурентоспособен един уеб сайт, той трябва да работи идеално на всеки вид устройство. Това е така, защото потребителят днес очаква мобилна версия на страниците, които посещава. Независимо дали хората използват компютър, таблет или смартфон за да достъпят даден сайт, той трябва да изглежда еднакво атрактивен и удобен за използване.
Ако дизайнът не поддържа всички различни размери на екрана, има огромен шанс да загубите посетители, изпращайки ги при ваш конкурент. За да избегнете тази неприятна и нежелана ситуация, задължително помислете за отзивчив и адаптивен дизайн, с оптимизирани изображения, удобни за кликане бутони, четлив текст и пропорционален интерфейс.
Бързо зареждане
Скоростта, с която зарежда вашият уеб сайт, е първото впечатление, което правите на потребителя. Никой не харесва страници, които отнемат прекалено дълго време за да заредят. Това е сигурен начин да прогоните посетителите си и загубите сигурни продажби. И наистина е трудно да обърнете това отрицателно първо впечатление. Освен, че бавният уеб сайт не изглежда надежден и сигурен, той няма да ви помогне да се класирате по-високо в търсачки като Google, които могат да привлекат много нов трафик.
Ако вашият сайт зарежда бързо и има добре скорост, вие веднага ще създадете приятно впечатление. Това е първата точка в създаването на положително потребителско изживяване. Освен, че ще направи посетителите ви доволни и щастливи, скоростното зареждане е проста психология – потребителите вярват, че бързите уеб сайтове са по-професионални и надеждни. Още една причина да се целите към бързо зареждане.
Ефективен текст и четливост
Без значение колко добър е вашият дизайн и функционалност, типографията на сайта ви е от огромно значение. Все пак текстът е това, което предоставяте на потребителя, за да придобие по-точна представа за вашата компания и нейната дейност. Поради тази причина е важно да включите само най-необходимата информация, като изключите ненужните добавки, които ще развалят структурата и мисълта на самия текст.
За да спазите принципите за добър дизайн, е важно да използвате комбинация от шрифтове, които не натоварват очите, но също така са приятни и ясни за четене. Не забравяйте да се уверите, че изборът ви на шрифт е подходящ за всеки браузър. Избягвайте употребата на твърде много стилове и размери на шрифта, за да не изглежда объркващо за потребителя. Вместо това, подсигурете се, че вашия текст е лесен за сканиране и разграничаване.
Лесна комуникация
Добрият уеб сайт умее да комуникира с потребителя. Крайната цел на посетителите е да получат информация, и ако вашият уеб сайт е в състояние да комуникира ефективно с аудиторията ви, те не само биха прекарвали повече време в него, но и биха повторили тяхното посещение, особено ако взаимодействието със страницата ви е приятно.
Ако вашето желание е да установите безпроблемна комуникация с посетителите ви, организирайте информацията във сайта ви, така, че да бъде лесна за откриване от потребителя. Например: използвайте заглавия и подзаглавия, за да предадете по-лесно информация; възползвайте се от чат бот или някакъв друг начин за предоставяне на комуникация; добавете подточки, които да помогнат на посетителите да се ориентират.
Лесната комуникация и взаимодействие с вашия сайт ще остави положително впечатление в повечето потребители. За да успеете да предадете вашето съобщение на посетителя, е нужно да включите всеки елемент, споменат в тази статия.