- 28 October 2021
- Бизнес, Технологии
Един от най-добрите начини да развиете и разраснете своя бизнес, показвайки колко много цените вашите клиенти и държите на добро обслужване е именно чрез внедряването на CRM система за компанията ви. Въвеждането на подходящо софтуерно решение седи в основата на поддържането и взаимодействието с вашите настоящи клиенти и намирането на нови такива.
CRM решението, наричано още софтуерът за управление на взаимоотношенията с клиенти, непрекъснато доказва своята значителност в бизнес света. То играе основна роля за сътрудничеството между обслужването на клиенти, маркетинг и продажбите в в една компания. Но независимо колко полезно е това решение, голяма част от бизнесите се сблъскват с множество предизвикателства при внедряването на такава система. И вместо CRM софтуерът да се използва за улесняване на бизнес процесите, той се превръща в един разход, който се отразява зле на вашите финанси и бъдещи приходи. Но защо?
Защо внедряването на CRM софтуер е сложна задача?
Има редица пречки и предизвикателства, които могат да предотвратят успеха на CRM софтуера. Интегрирането на всяка нова технология може да окаже предизвикателство за един бизнес, особено ако той не е подготвен да се справи с проблемите, които могат да възникнат в процес на внедряване на самата система. Повечето малки и средни бизнеси закупуват самата система без допълнителна интеграция, с цел да спестят пари, което отваря много място за грешки и непредвидими разходи. Отделно, в много от случаите решението, върху което те се спират, не отговаря изцяло на очакванията и изискванията им. Всъщност изследвания от експерти в индустрията показват, че до 70% от CRM системите може да не успеят да отговорят на вашите очакванията.
Добрата новина е, че успех с внедряването на CRM софтуер е напълно възможен, ако успеете да предвидите и определите потенциалните предизвикателства по-рано и сте подготвени с разумно решение. Но най-вече – ако имате подходящ партньор, който разбира от тези технологии и е способен да ви преведе през целия този процес.
Кои са най-големите предизвикателства при интегрирането на CRM система?
CRM системата предлага много удобни предмиства, свързани с продажбите, маркетинга и обслужването на клиенти за един бизнес, но ако тя не е внедрена правилно за пълно използване от страна на вашите служители, това може да доведе до много лоши последствия. За жалост, съпротивата от вашия екип не е единственото предизвикателство, с което ще се сблъскате. Ето някои от най-големите препятствия при интегрирането на CRM система:
Избиране на подходящ софтуер
Откриването на подходящ CRM за вашия бизнес е безспорно едно от най-трудните предизвикателства за преодоляване. Изборът на правилна система, която отговаря на вашите нужди е на първо място за избягване на скъпи грешки и постигане на гарантиран успех. От изключително значение е избраният от вас софтуер да може да расте заедно с вашата компания. Затова е нужно да се уверите, че имате точна идея, в коя посока искате да развиете бизнеса ви и как CRM системата ще ви помогне по-лесно да постигнете вашите цели.
Ето защо е важно да отделите достатъчно време, проучвайки от каква е най-добрата алтернатива, която отговаря на вашите бизнес цели и задачи. Някои от основните точки при избор на такова решени включват:
- Интегриране на CRM за подобряване на ефективността и продуктивността на екипа
- Въвеждане на CRM система за разширяване на клиентската база
- Внедряване на CRM решение за по-добра удовлетвореност на клиентите
Избягвайте да бързата с процеса на внедряване на CRM система. Определете ясни цели, които възнамерявате да постигнете с интегрирането на системата, защото ако не го направите, това ще затрудни възвръщаемостта на инвестицията.
Създаване на стратегия и план
Успехът на CRM започва с разбирането на изискванията и целите на вашата организация и продължава с изготвянето на предварителна стратегия и план за действие. Без наличието на такава, вероятността за успешно изпълнение е значително намалена – от една страна съществува възможността да пренатоварите служителите ви с прекалено много информация, а от друга рискувате да срещнете много проблеми, за които не сте помислили по-рано. Препоръчително е да планирате нуждите от интеграция добре предварително, за да избегнете прекомерното внедряване на CRM и да сте подготвени за следващата фаза, след приемането на новата система.
Разучаване на системата
Според статистика, почти половината от потребителите на CRM не изпозват всички налични функции на самата система. Това най-често е така поради липса на осведоменост за софтуера и неговата функция на работното място. Именно затова е нужно провеждането на обучение за цялата компания,за да може служителите ви да се запознаят със софтуера по-подробно. То трябва да обхваща всеки отдел, засегнат от новите промени, като наблегнете на всички ключови точки за използването на CRM софтуер. Това изисква колективни усилия и добре измислен курс за обучение, още от ранните етапи на интегриране на самата система. В противен случай, служителите ви ще загубят своята мотивация и продуктивност, което несъмнено ще се отрази и на вашия бизнес.
Липса на добра защита
Вашите бизнес данни и конфиденциална информация са най-ценния актив, който компанията ви притежава. И тъй като в новата CRM система ще прехвърлите и съхранявате информация, задължително е да сте сигурни, че можете да се доверите на вашия софтуер. Грешки могат да възникнат, както по време на прехвърляне на данни – ако случайно загубите или объркате част от информацията на вашите клиенти, така и след това – поради липса на качествена защита. Затова е нужно да защитите вашите сървъри и да се подсигурите, че информацията, която съхранявате онлайн, не е застрашена от недоброжелатели.