- 26 August 2021
- Бизнес, Технологии
Изграждането на добри взаимоотношения с клиенти седи в основата на много бизнеси, особено на тези, занимаващи се с някакъв вид търговски дейности. За да просперира една компания, тя трябва да е готова да инвестира време и средства, за да създаде ценни връзки и остави добро име зад себе си.
Но за да е възможно това, трябва да сте способни да разберете и опознаете вашата аудитория, като се фокурате върху всеки един от тях индивидуално, за да ги накарате да се чувстват уникални и специални.
За жалост, с нарастването на вашия клиентски лист, вие ще трябва да влагате все повече време, за да поддържате тези връзки и градите нови такива. Не и ако инвестирате в CRM (бизнес) софтуер за вашата компания.
Какво е CRM софтуер?
CRM софтуерът е система за управление на взаимоотношенията с вашите клиенти, която помага за ръководството на клиентски данни. Този софтуер организира вашата информация, за да ви предостави пълен отчет за физически лица и компании, с цел да изградите по-добра и автентична връзка с тях. Той се използва за управление на продажби, провеждане на маркетинг кампании, автоматично извличане на информация, съхранение на лични данни и предпочитания на клиента, анализиране на обаждания, срещи и имейли, и др.
Базиран най-често в облак, CRM софтуерът предлага пълна мобилност и достъп, като гарантира, че всяка стъпка от взаимодействието с вашите потребители и клиенти протича гладко и ефективно. Разбирайки по-добре клиентите ви и техните предпочитания, вие ще откриете мнозина нови възможности да увеличите продажбите си и създадете лоялни и верни клиенти.
Какви са предимствата на CRM системите за вашия бизнес?
Ако все още използвате електронна (Excel) таблица, за да ръководите вашия клиентски лист, рано или късно ще дойде момент, в който работата ще е прекалено много и няма да може да се справите. Особено ако имате над сто контакта, с които често поддържате взаимоотношения.
С наличието на CRM система, вие ще получите всичко, което сте правили досега, заедно с много бонуси, невъзможни по друг начин. Като например:
- Проследяване на ‘тригъри’, въз основа на това как аудиторията взаимодейства с вашия сайт или реклама
- Подобрено управление на контактите и запис на история с всеки контакт и неговата лична информация (телефон, имейл, име и др.)
- Създаване на детайлни репорти, подробни анализи и точни прогнози за бъдещи продажби
- Проследяване на продажби и следене на фунии за продажби и задачи за поддръжка на клиенти.
Предимствата от наличието на CRM система се забелязват почти мигновено. Използването на такъв софтуер може да бъде от полза за всякакъв вид организации – от малки предприятия до големи корпорации.
Подобрява сътрудничеството между екипи
Ключът към успеха на един бизнес се крие в екипът, който седи зад него. За да продължи една компания да се развива, тя трябва да има изградена добра комуникация между различните екипи. Ефективната CRM система поддържа информацията централизирана и помага на членовете на вашия екип да могат лесно да проследят и обменят данни само с няколко клика. Този софтуер гарантира, че всички са на една и съща страница като държи целия ви екип в течение по всяко време от деня. Освен че подобрява комуникацията, CRM системата увеличава продуктивността на вашите служители и намалява вероятността от грешки и дублирано изпълнение на задачи.
Повишава производителността
Създаването на приятна работна среда, която да мотивира вашия екип отнема време и изисква разбирателство. За да повишите производителността и окуражите вашите служители да са по-продуктивни, CRM софтуерът автоматизира голяма част от техните задачи. Но това не прави екипът ви излишен, точно обратното – помага на служителите ви да съсредоточат време и усилия върху неотложни задачи, които имат най-голям приоритет и не могат да бъдат автоматизирани.
CRM системата опростява управлението на запасите, позволявайки на бизнеса ви да ги следи и управлява по ефективен начин. С нея можете да получите достъп до допълнителни онлайн инструменти за имейл маркетинг и онлайн плащания, интегрирате мобилни платформи и социални мрежи или да използвате CRM, за да свържете продажбите ви с централната ви система. Това не само прави работата по-лесно, но и организира бизнеса ви по невероятен начин.
Увеличава продажбите и повишава ефективността
Не е тайна, че печалбите и продажбите вървят ръка за ръка. Колкото по-висок процент продажби има една фирма, толкова по-печеливша е тя. Ето защо всеки собственик непрекъснато търси начини да подобри ефективността на своя бизнес, осигурявайки растеж и нови маркетинг възможности. И точно това прави CRM софтуерът идеална инвестиция.
CRM системата ви дава възможността да управлявате всички продажби и маркетинг дейности на едно място. Но не само. Благодарение на този софтуер вие ще може автоматизирате част от задачите на екипа ви като например изпращането на followup имейли и ексклузивни сделки, позволявайки ви да следите и анализирате всяка част от това как потребителите използват сайта ви и реагират на имейлите ви. С помощта на табла за продажби и отчети вие можете да виждате не само действията на нови клиенти, ами и да следите за такива, които се връщат отново. Това ще ви помогне да създадете по-персонализирани маркетинг кампании и увеличите продажбите си.
Повишава удовлетвореността и създава нови клиенти
Когато сте заети с множество неотложни задачи, е лесно да загубите представа за вашите настоящи контакти. Но истината е, че те имат нужда да бъдат подсетени, че бизнесът ви съществува. Насочването на хора, които харесват и обичат вашия бизнес ще ви помогне да увеличите максимално потенциала си за растеж. Точно затова е нужен CRM софтуер, който да поеме товара от плещите ви.
Той не само ще ви помогне да възвърнете предишни клиенти, но и ще се погрижи да привлече повече нови потенциални такива. CRM системата ще ви уведоми, когато трябва да обърнете повече внимание върху дадена гореша перспектива. Чрез анализи и отчети, вие можете да разберете коя е вашата целева аудитория и какъв е най-подходящия начин да достигнете до тях. Така ще спестите не само пари, но и ценно време, което можете да инвестирате в нещо друго.
За кой е най-подходящ CRM софтуерът?
Той може да бъде полезен за всяка компания, която държи на поддържането на добри взаимоотношения с клиентите си. Най-често, CRM софтуер е добра инвестиция за:
- B2B компании, които търсят начин за проследяване и откриване на нови потенциални клиенти
- B2C компании, които имат нужда да ръководят дистрибутори и клиенти от едно място
Разбира се, има компании, които не отговарят на тези условия, но пак виждат изгода в наличието на такъв бизнес софтуер. Ако и вие се колебаете дали да инвестирате в CRM решение за вашия бизнес, е важно да си отговорите следните въпроси:
- Нуждаете ли се от поддръжка на списък с информация за вашите клиенти?
- Често ли ви се налага да общувате с доставчици или взаимодействате с множество хора?
- Имате ли нужда да повишите ефективността и производителността на вашия бизнес?
- Липсва ли ви структуриран процес, който вашия екип от продажби да следва за да направи повече продажби?
Ако сте отговорили с да на един или повече от горните въпроси, има вероятност бизнесът ви да се възползва от CRM система.
В случай, че искате да улесните екипа ви по маркетинг, CRM софтуерът е отлично решение, което ще ви помогне да се насочите към правилната аудитория и реализирате повече продажби, правейки целия процес по-лесен и удовлетворителен както за клиентите ви, така и за вашите служители.
При нужда от помощ, не се колебайте и потърсете Сайтлаб!