- 15 May 2022
- Технологии, Уеб сайт
Началната страница на вашия уеб сайт често служи като първо впечатление за потенциални клиенти и любопитни онлайн потребители. Тя е като виртуална входна врата към вашата компания и трябва да бъде проектирана по ефективен начин, за да привлече аудитории от различен произход.
Съществуват редица важни компоненти, които са част от изграждането на подходящ уеб дизайн, като бяло пространство, цветови схеми, избор на шрифт, графики и оформление, но същността се крие в съдържанието на един уеб сайт, а не неговият дизайн.
Но кои са основните характеристики, които една начална страница трябва да съдържа? Ето нашия лист:
Лого
Логото на вашата компания е малка, но значима част от сайта и началната ви страница. Макар и да изглежда маловажно и безсмислено, то трябва да се вижда в горната част на уеб страницата ви.
Вашето лого е ядрото на бранда и идентичността на вашия бизнес. То е осезаемо представяне, което обхваща вашите продукти или услуги и е силен елемент, който клиентите ви ще разпознаят от далеч, свързвайки го именно с вашата компания.
Логото на уеб страницата ви има и друга функционалност – връзка към началната страница. Това позволява на посетителите ви да се върнат към нея, независимо коя страница преглеждат в момента.
Заглавие
В рамките на няколко секунди, началната ви страница трябва да съобщите на онлайн посетителите какво предлага вашият бизнес. Тази роля се поема от заглавието. С помощта на няколко думи, вие можете да опишете най-ключовите предимства на вашата компания и да спечелите аудиторията.
Заглавията и подзаглавията в началната страница предоставят ясно описание на вашия бизнес и това, което предлагате. Това са обикновено 2-3 изречения с подбран и запомнящ се сбит текст, насочен към нуждите на вашите зрители. Освен това, те крият и друго предимство. Използвайки ключови думи и оптимизирайки този текст по най-добър и ефикасен начин, позволява по-високо класиране в онлайн търсачки като Google.
Може да звучи трудно да намерите точните думи, които отговарят на цялата ви аудитория. Вместо това, трябва да напишете заглавие, като се насочите към тези, които имат най-голяма вероятност да закупят продуктите ви или да се възползват от услугите ви.
Интуитивна навигация
Ясната и интуитивна навигация е друга жизненоважна фукнция, която трябва да намери своето място в началната страница. Истината е, че малко посетители се интересуват от първата страница на вашия уеб сайт. Повечето от тях търсят по-задълбочена информация и отговори на въпроси, които най-вероятно се намират на други страници.
Навигационното меню е като пътна карта за потребителя: ако уеб сайтът ви е богат на съдържание, началната страница с интуативна навигация служи като център за лесен достъп до другите страници, които притежавате. Затова то трябва да бъде видимо и лесно за намиране, съдържайки информация, която има смисъл за новите потребители.
За целта, добавете навигационно меню в горната част на страницата и организирайте връзките в йерархична структура. Така ще намалите процента на потребители, които веднага излизат от вашата уеб страница, което е от огромно значение.
Призив за действие
Основната цел на началната ви страница е да предизвика интереса на посетителя, подтиквайки го да задълбочи в страниците на вашия уеб сайт и услугите, които предлагате. Призивът за действие прави точно това. С негова помощ, вие можете да задействате инициализирането на продажба или да накарате хората да започнат директен контакт с вас.
Областите или бутоните с призив за действие могат да бъдат свързани с препращане към друга страница, а също и попълване на формуляри за контакт или записване на абонамент. Колкото по-лесен за откриване е този призив за действие, толкова по-голям шанс има уеб посетителите да щракнат върху него, инвестирайки време в разглеждането на вашия сайт. Примерни призиви са – „Регистрирай се“, „Изпробвайте безплатно“, „Научете повече“, „Свържете се с нас“ и др.
Добавете два-три призиви за действие на видимо и лесно за намиране място от вашата начална страница, насочвайки ги към различни етапи от фазите на покупка. Не забравяйте да ги направите визуално впечатляващи, в подходящ и контрастен цвят, който изпъква от цветовата схема на страницата, но се вписва в нейния дизайн.
Социално доказателство
Социалното доказателство е мощен инструмент за изграждането на доверие между посетителите ви и вашия сайт. Колкото и добър да е вашият продукт, или услуга, която предлагате, най-добре е потенциалните ви клиенти да го чуят от други хора, а не от вас. Точно това прави социалното доказателство.
Предоставянето на отзиви от клиенти на началната страница (и не само), показва на новите потребители, че вашият бизнес е доверчив и компетентен, тоест знаете какво правите. Историите за успех и приятна работни условия са невероятен начин да направите положително първо впечатление. Добавянето на име и снимка към тези истории прибавят още по-голяма достоверност.
За социално доказателство могат да бъдат използвани препоръки от доволни клиенти, награди във вашата индустрия, примерни проекти за вашата работа и др.
Снимки и видео елементи
Хората са визуални. Човешкият мозък работи по такъв начин, че очите ни са привлечени от снимки и видеа, като визуалното ни прави съпричастни с възприеманата емоция. Това прави тези елементи изключително ценни в онлайн пространството. Затова трябва да използвате подходящи за вашата сфера изображения или видеа, с които да ангажирате тяхното внимание.
Използвайте визуални елементи, които ясно показват какво предлагате и улавят емоции, стимулират действие и разказват история. Така ще добавите усещане за достоверност не само във вашата начална страница, но и из целия уеб сайт.
Предимства и ползи
За да представите вашите продукти или услуги, на някой, който посещава страницата ви за първи път, създаването на секция с ползи и такава с предимства е напълно наложително на началната ви страница. Важно е не само да опишете какво предлагате, но и защо това, което правите има значение. След това, изредете вашите ключови характеристики. Това ще даде по-добра представа на посетителите ви относно вашите продукти и услуги.
Не забравяйте, че потенциални клиенти ще искат да разберат каква е позлата от покупката от вас и е ваша отговорност да ги убедите, че те са на правилното място. Поддържайте вашите описания лесни за четене и говорете езика на вашите клиенти, за да грабнете тяхното внимание с визуално приятен и лесен за разбиране текст.
Долен колонтитул (Footer)
Долният колонтитул, наричан още footer, предоставя още един начин за лесна навигация за потребителя. Той е задължителен елемент за началната страница. След като един посетител стигне до края на страницата, тази област предоставя три основни функции – информация за контакт, допълнителни връзки към вашия сайт и интеграция в социалните мрежи. Предоставянето на връзки към социалните ви мрежи е друг чудесен начин да предоставите социално доказателство и начин за връзка и комуникация.
Началната страница на един уеб сайт е въведението, което всеки потребител вижда относно вашия бизнес. От значение е да им направите брилянтно първо впечатление. Преди да реши да се свърже с вас или да стане ваш клиент, потребителят ще прегледа детайлно вашата начална страница, за да разбере точно какво предлагате, защо това има значение за тях и как могат те да се възползват от услугите, които предлагате.