- 12 August 2021
- Технологии, Уеб сайт
Не е тайна, че уеб сайтът стои в основата на всеки модерен бизнес. Особено във времена, в които дигиталното навлиза все повече в нашето ежедневие. Уеб страницата е като входната врата на компанията ви и служи за ваша онлайн визитка в уеб пространството.
Ако искате да развиете и разпространите бизнеса си, наличието на добре проектиран уеб сайт е напълно задължително. Създаването на уникална и завладяваща страница ще допринесе за успеха и развитието на вашата компания. От друга страна, ако бизнесът ви има бавен и претрупан сайт, това може силно да навреди както на репутацията ви, така и на вашите приходи.
За жалост, много хора избират да направят сами свой собствен сайт, което води до много грешки и загуба на потенциални клиенти и приходи. Честите грешки в уеб дизайна могат бързо да провалят дори и най-добрите ви усилия.
Затова, днес ще изредим основните грешки при изработка на един модерен уеб сайт, без да споменаваме, че той трябва да е подходящ за всяко (мобилно) устройство. Това вече се знае!
Кои са основните грешки при изработка на сайт?
Съществуват редица фактори, които могат да направят потребителското изживяване неприятно и трудно. Ако сайтът ви е труден за навигация или не изглежда достатъчно доверчив, това може силно да отблъсне целевата ви аудитория. Ето някои от най-често срещаните грешки, които могат да се окажат пагубни за онлайн присъствието ви:
Прекалено ангажиращ и объркващ дизайн
Дизайнът на сайтът ви е от изключително значение за първото впечатление, което посетителите ви ще си направят за вас и бизнеса ви. Ако посетителите ви не могат да разберат за какво става въпрос в рамките на няколко секунди от пристигането им в сайта ви, защото вашият дизайн е объркващ и неясен, те ще си тръгнат. Но това не е всичко. Ако той е претрупан и натрапчив, хората, посещаващи сайта ви, ще прекарат съвсем малко време в него и бързо ще потърсят решение на проблема си при вашите конкуренти.
За да избегнете този проблем и направите добро първо впечатление, опитайте се да създадете усещане за минималистичност, като поддържате страницата си чиста и опростена. Стремете се да използвате само елементи, които са ви необходими, за да сте сигурни, че те не забавят зареждането на сайта ви за вашата аудитория. Предоставете полезна информация на посетителя, но без да прекалявате. Подчертайте основните елементи от вашия сайт, които искате той да види. Използвайте красиви и професионални снимки, за да постигнете нужното усещане.
В случай, че не можете да се справите с това сам, свържете се с професионалисти. Нашият екип е тук да създаде сайт по ваш вкус, с отлична функционалност.
Липса на персонализиране и цветова схема
За да може вашият сайт да се отличава от другите е важно да инвестирате малко време и мисъл да го персонализирате и брандирате, за да прилича и отговаря на вашия бранд. Крайната ви цел е да създадете страница, която е лесно разпознаваема в очите, както на нови, така и на стари клиенти.
Ако използвате готова платформа за изготвяне на сайт, най-вероятно сайтът ви се състои от тема, върху която може да нямате много контрол, особено ако не притежавате нужните технически умения. Това може да ограничи начините, по които можете да го персонализирате. Все пак е добре да смените всеки елемент, който не съответства на имиджа и услугите/продуктите, които предлагате.
Един начин да направите този процес по-лесен е да спазвате същата цветова схема, като тази на логото ви. Изборът на цветове за дизайна на страница ви е от решаващо значение за вашия онлайн успех. Можете да използвате цветове, за да предизвикате емоция или да насочите вниманието на посетителите ви към специална секция от вашия уеб сайт. Но не го правете прекалено цветен. Препоръчително е да използвате между 3 и 6 цвята за всеки сайт. Прекалената употреба на цветове ще развали естетиката на сайта, като също така ще го направи по-сложен за навигиране и използване.
Лош избор на шрифт
Изборът на шрифт за една страница изглежда като лесна задача, но всъщност изобщо не е. Използването на неясен и лош шрифт може да навреди сериозно на репутацията на вашата компания и нейния капитал. Освен това, употребата на неподходящ шрифт за сайта ви може да отблъсне огромна част от вашите посетители. Типографски грешки могат да се забележат по няколко начина:
- Ако текстът ви е твърде малък за четене или прекалено голям, за да се побера в сайта ви.
- Ако използвате прекалено много различни шрифтове, които придават хаос и разединение в страницата ви.
- Ако използвате случайни шрифтове, които не отговарят на темата, която сте избрали за ваш сайт.
- Ако използвате шрифтове, които не се показват правилно от браузъра, който използвате.
Всяка една от тези грешки е отблъскваща за потребителя и може да ви коства повече отколкото предполагате. Затова, ако сте сериозни и искате да развиете онлайн присъствие е нужно да откриете този шрифт, който ще изглежда добре визуално на всяко устройство, без да създава излишни проблеми на потребителя.
Изберете един основен шрифт, който да обхваща по-големите текстове и заглавия от вашата уеб страница. Нека той да отразява вашата идентичност и уникалност. След това, изберете вторичен шрифт. Той ще ви бъде необходим за по-дълги и големи параграфи и статии от вашия сайт. Намерете шрифт, който е изчистен и лесен за четене. Ако искате да акцентирате върху конкретен елемент от вашата страница, като например CTA (подтикващ) бутон, можете да експериментирате като добавите третичен (акцентен) шрифт към вашата страница.
Трудна навигация
Проблемите с навигацията могат да се окажат катастрофални за популярността на вашия уеб сайт. Един от най-често срещаните проблеми в изработката на уеб страница е лошото конфигуриране на навигационното меню. Неправилната навигационна структура на страницата ви има потенциал да прогони всичките ви посетители, тъй като потребителското преживяване не отговаря на техните очаквания и не покрива минималните изисквания за управление на сайт в днешно време. Това може да донесе много проблеми на бизнеса ви, без дори да го осъзнавате. Особено, ако посетителите на сайта ви изпитват затруднение да открият лентата за търсене или главното ви меню.
За да предоставите комфортно и приятно преживяване на всеки потребител, който посещава сайта ви, уверете се, че навигационното меню и лентата за търсене са лесни за откриване от всеки тип устройство.
Липса на подканващ бутон (CTA)
Посетителите на вашия уеб сайт преминават през различни стъпки и етапи, разглеждайки го. Той е като фуния за маркетинг и продажби, която превръща потенциалните ви клиенти в настоящи. Именно затова помага наличието на подканващ текст и бутон за връзка, познати още като CTA (Call To Action).
Добавянето на подканващ бутон (CTA) с подходящ предхождащ текст, позволява на посетителите ви да се съсредоточат върху следващата стъпка, която сайтът ви предлага. Използвайте съдържание, което описва стойността на вашите продукти или услуги, заедно с убедителна фраза, която подтиква към действие.
Ако имате достатъчно убедителен подход, голяма част от посетителите на вашия сайт ще последват там, накъдето сочи вашето съобщение. Липсата на подканващ текст, придружен с бутон или връзка е равносилно на много изгубени възможности. Също както е и използването на прекалено много CTA.
Уеб сайтът на вашата компания може да се превърне във вашата най-ценна придобивка. За да се случи това, обаче, вие трябва да положите много труд и усилия. Както и да можете да се поставяте на мястото на посетителя. Така най-добре ще разберете как да създадете отлично потребителско изживяване, което ви носи успех.
Ако подозирате, че и вие правите някои от тези грешки, първата крачка е да ги откриете. В случай, че не може да се справите, свържете се с нас и ние ще ви помогнем да дадете нова визия на сайта ви.