Инвестирането в дигитален продукт, който не отговаря на очакванията ви веднага, може да се отрази много отрицателно на бюджета на вашата компания. Въпреки това, с някои видове приложения, като игри и мобилни уеб сайтове, често отнема повече време, особено що се отнася до потребителското изживяване (UX).
В днешно време, потребителското изживяване може да се възприеме по много различни начини. То се крие в отзивите на потребителите, общия успех на самия сайт, генерирането на лийдове и приходи. Но освен това, UX дизайнът съдържа няколко важни показатели, които ще ви покажат дали потребителското изживяване е положително и удовлетворяващо за вашата аудитория.
Важен въпрос за всеки онлайн бизнес е колко трябва да похарчите за UX дизайн?
Истината е, че сумата най-вероятно е по-голяма, отколкото очаквате.
Статистика показва, че 70% от онлайн бизнесите се провалят поради лош дизайн на интерфейса и използваемост. Но това не е всичко. Ако погледнем само UX статистиката, става ясно, че 88% потребители онлайн не се връщат на сайт след отрицателно изживяване. Това е огромен процент от цялата ви онлайн аудитория.
Колко струва лошия UX дизайн?
Потребителското изживяване, наричано още UX, е процес, за предоставяне на смислено и подходящо изживяване за потребители, които посещават вашия уеб сайт, като същевременно излагат на показ целите на организацията. Създаването на подобен процес отнема време, интегриране и експериментиране и включва всички аспекти, важни за онлайн пространството – брандиране, дизайн, използваемост и функция.
UX има за цел да предостави добро и положително преживяване на вашите уеб посетители, увеличавайки лоялността към продукта или марката ви. Освен това, осигуряването на смислено и приятно онлайн изживяване увеличава успеха на бизнеса ви.
Всеки разработчик на уеб софтуер или мобилни приложения знае от какво значение е доброто потребителско изживяване. Но получаването на дизайн и създаването на достатъчно модерно изживяване е сложен процес, който отнема време и инвестиции. Често, в опит да намалят разходите или да спестят време, UX дизайнът не получава нужното внимание, което изисква, което води до проблеми при функционалността и използваемостта. Но какво ви коства лошия UX дизайн?
Най-честите въздействия на лошо потребителско изживяване са загубата на приходи, намалената ефективност и производителност, очевидните отрицателни резултати и удар върху вашата марка и увеличаване на разходите за добиване на нови клиенти. Ето колко струва лошия UX дизайн на една компания:
Загубени приходи
Разходите, свързани с финансирането на UX дизайн са ясни и измерими, що се отнася до самата инвестиция. Това, което много не подозират е какво следва, след като сте постигнали неприятно потребителско изживяване.
Огромна част от компаниите не се замислят, че изживяването на крайния потребител е един от най-ключовите моменти за създаване на успешен онлайн бизнес. Скоростта на зареждане, времето за реакция, наличността на услугата, всичко това влияе върху това как потребителите преценяват вашия продукт и оценяват вашата марка.
Лошата или бавна производителност на един дигитален продукт, независимо дали той е мобилно приложение или уеб базиран софтуер, води до моментални загуби на потенциални приходи. Незабавната загуба на приходи е неизбежна, ако дигиталното ви приложение е неизползваемо или не отговаря на очакванията на уеб посетителите. Не само това, но те са склонни да оставят вашия продукт или потърсят друга услуга, независимо дали тя е по-добра, ако сайтът на конкуренцията има наличен по-изразен и приятен ефект.
Липсата на екип, отговорен да отстрани всички неудобства в производителността на едно онлайн приложение ограничава потенциала на вашия бизнес и ви спира да откриете от какво точно се нуждаят посетителите ви.
Намалена ефективност и производителност
Истината е, че лошият UX дизайн влияе негативно не само на обвивката на вашия бизнес, но и на вътрешността. Въпреки че клиентите са в сърцевината на един бизнес, вашите уеб разработчици и служители също изискват по-добри инструменти и употребата на по-съвременни практики, за да могат по-ефективно и плодотворно да свършат своята работа. Когато използвате актуални и модерни функции, за каквато и да е част от вашия процес на разработка, именно те получават най-добрия резултат от усилията си.
Интегрирането на автоматизация и ефективно тестване на един дигитален продукт не е единственото жизнеспособно решение и помощ за подобряване на цялостното качество на работата, но и помощ за получаване на обратна връзка с вашите потребители.
Негативна репутация
В дигиталния свят, ако даден продукт или услуга не функционира според очакванията, винаги оставя хората разочаровани. Независимо дали става дума за услуга, уебсайт, приложение или нещо друго, лоялността на клиентите е изключително важна за един бизнес. А доверието и граденето на име вървят ръка за ръка. Въпрос на време е това да навреди негативно на вашата репутация като реномиран бизнес.
Последиците от негативно и отрицателно потребителско изживяване засягат не само бизнеса ви, но и вашата репутация и взаимоотношения с клиенти. Хората не се връщат лесно към услуги, които не отговарят на техните критерии за качество. Особено като на пазара се предлагат редица други подобни продукти. Загубеният клиент няма стойност, но със сигурност носи последици. В най-лошия случай, това може да бъде от уста на уста, което е най-пагубния и влиятелен маркетинг, опустошителен за една компания.
Увеличени разходи за привличане на клиенти
Всеки бизнес се нуждае от нови клиенти. Но когато намирането им стане прекалено трудно или скъпо онлайн, става ясно, че трябва да се съсредоточите върху оптимизирането на процесът, който ви дели от останалите компании в индустрията. Ако използвате рекламни и други дигитални кампании за намиране на нови потенциални клиенти, няма да е изненада за вас, че този процес е именно създаването на приятно потребителско изживяване.
Тъй като прибягването към дигиталните услуги се увеличава, бизнесите трябва да знаят как да отговарят изцяло на изискванията на модерните клиенти, за да не ги загубят. Доброто потребителското изживяване има способността да намали сумата, която ви коства да привлечете нов клиент, както може да я увеличи драстично. То се състои в много неща, а разходите, свързани с убеждаването на потенциални купувачи и клиенти да се върнат към вашата услуга или продукт, могат да бъдат значително по-високи от поддържането на настоящите потребители на борда и доволни.
Ако разгледате онлайн, ще откриете редица лоши примери на UX дизайн около вас. Интересното за някои от тези дигитални приложения е това, че съществуват от толкова дълго време и все още функционират със същите проблеми. Липсата на добър UX дизайн ги прави да изглеждат остарели, занемарени и неудобни за употреба.
Именно заради това, доброто потребителско изживяване никога не може да бъде надценено. То не само помага на посетителите да изпълнят задачите си с удобство и лекота, но и носи повече бизнес възможности и помага за създаването на лоялна клиентска база.