- 17 June 2021
- Социални Мрежи, Технологии
Всички са чували за социалните медии. От Facebook и Instagram до TikTok и Pinterest, тези дигитални платформи предоставят невиждани досега възможности за собствениците на различни бизнеси.
Социалните медии са един от най-важните аспекти на дигиталния маркетинг. С правилно управление и умели маркетинг тактики, тези платформи могат да революционизират начина, по който функционира вашият бизнес.
От добиване на повече популярност за бранда ви до изграждане на достоверна компания онлайн, социалните мрежи могат да предложат нов подход за удвояване на доходите на вашия бизнес. И ако това не е достатъчно убедително, последните години ни показаха, че те няма да отидат никъде. А точно обратното – тези платформи добиват все повече и повече популярност сред различните възрастови групи.
Така че бизнесите без онлайн присъствие не само пропускат да се възползват от възможностите за мащабиране и увеличаване на приходите си, но имат и видим недостатък в днешния свят, особено ако техните конкуренти използват уеб пространството. Но когато става въпрос за използването на тези социални мрежи, много компании не успяват да постигнат какъвто и да е успех, поради липса на подготовка, знания или време.
Какво представляват социалните мрежи? И защо заемат толкова специално място в модерния бизнес свят?
В тази статия ще разгледаме най-важните приложения на социалните медии за една компания.
Какво представляват социалните мрежи?
Социалните мрежи са компютърно-базирана технология, която улеснява споделянето на информация и идеи чрез използването на виртуални мрежи. Те предоставят лесна и бърза електронна комуникация между потребителите онлайн и също така улесняват излъчването и споделянето на съдържание, като изображения, видеоклипове, съобщения и звукови файлове, пред по-широка публика.
Днес съществуват стотици различни социални мрежи. Някои от най-известните и познати за нашия край са Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest, LinkedIn и Twitter.
Как да изберем правилната социална мрежа?
Ако обмисляте да включите бизнеса си в социалните мрежи, едно от най-важните неща е да прецените кои платформи са най-подходящи за вашия бизнес.
Всяка медия притежава своите предимства, мисии и цели, както и уникална аудитория. Поради тази причина не всяка социална медия е подходяща за всеки тип бизнес, така че е най-добре да инвестирате нужното време и умения, за да откриете платформите, където ще достигнете до вашата целева аудитория.
За да придобиете по-добра представа за всяка една социална мрежа, ето част от глобалната статистиката за най-популярните платформи в момента:
Facebook има над 2,8 млрд. активни потребители всеки месец.
Наличието на Facebook страница е задължително за почти всеки бизнес. То позволява да откриете нови потенциални клиенти, с помощта на платени реклами, а постоянната поддръжка и социални постове дава възможност да останете актуални с настоящата ви аудиторията.
Instagram има над 500 милиона активни потребители всеки ден.
Instagram е перфектното място да създадете по-добри отношения с вашите клиенти. Според проучване, тази платформа се откроява от останалите, с повишено участие от страна на потребителите, като ангажираността е по-висока от всяка друга социална мрежа. Instagram е идеалната платформа за онлайн бизнеси, които имат желанието да споделят услугите и покажат продуктите си.
В LinkedIn има 310 млн. активни потребители всеки месец, около 40% от които посещават сайта всеки ден
LinkedIn е най-предпочитаната социална мрежа за B2B маркетинг. Платформата е идеална, за да изградите и засилите вашата професионална мрежа и да привлечете вниманието на потенциални клиенти, партньори и служители.LinkedIn е двойно по-силен магнит за привличане на нови клиенти (leads) от Facebook и Twitter.
Twitter има почти 200 млн. активни потребители всеки ден, 69% от които са мъже.
Twitter е една от социалните мрежи, които не се използват толкова много в България. Но това може да се промени. Едни от главните предимства на тази социална медия са бързото и лесно свързване между бранд и клиент, споделянето на актуални новини или изразяването на глас в по-големи теми.
Pinterest има почти 478 млн. активни потребители всеки месец, 60% от които са жени.
Pinterest тепърва започва да навлиза в България и все повече хора се присъединяват към платформата. Хората използват Pinterest, за да намерят нови вкусни рецепти, открият вдъхновение, споделят забавни снимки. Но голяма част от потребителите също използват платформата, за да открият неща, които искат да си купят. Това дава уникална възможност на всеки B2C бизнес да удвои многократно своите печалби.
Как да социалните мрежи помагат на вашия бизнес?
Подобно на създаването на собствен сайт, социалните мрежи работят неуморно и непрестанно за вас. Те са вашия портрет в дигиталния свят. Но как точно помагат социалните мрежи на вашия бизнес?
Помага да останете актуални
Въпрос на време е за всеки бизнес да разбере, че социалните мрежи са един от най-лесните начини да остане актуален сред своите клиенти. Тези платформи позволяват уникално взаимодействие между бизнес и клиент. Те предоставят лесен начин да достигнете до вашата аудитория с актуални ексклузивни оферти и промоции, нови продукти или всякакви други новини, заобикалящи вашата компания. В резултат на това, по-големите компании се възползват от тези медии като се опитват да популяризират социалните си страници, създавайки постоянно ново съдържание (постове) за техните клиенти и наблягайки на здрава комуникацията и връзка с клиенти.
Подобрява вашата репутация онлайн
Ако сте били част от бизнес света достатъчно дълго, вероятно знаете точно какво негативните отзиви могат да причинят на вашата репутация. Всъщност един отрицателен коментар може да причини повече щети, отколкото 10 положителни.
Подобен негативизъм може лесно да унищожи имиджа на всеки бизнес, което ще доведе до намаляване на продажбите. Ето защо поддържането на положителен имидж е много важно за репутацията на вашата компания. И какво по-добро място за управление на репутацията ви от социалните мрежи?
Социалните мрежи са мястото, където мнозинството от онлайн потребителите прекарват свободното си време. Поддържайки постоянно вашите социални страници, тези платформи могат да ви помогнат да изградите добра бизнес репутация и позитивен имидж за вашия бизнес.
Позволява изключително детайлни реклами
Ако вашият бизнес разчита единствено на традиционен маркетинг, това може да го направи изключително уязвим и остарял в сравнение с конкуренцията ви. Представяйки го в света на социалните медии, ще можете да подобрите своите маркетинг усилия.
Наличието на присъствие в социалните мрежи също ще улесни клиентите да намерят продуктите ви и научат повече за вашите услуги. До голяма степен, това става със създаването и поддържането на рекламни кампании.
С помощта на платена реклама компаниите могат да използват тези социални платформи, за да достигнат до повече хора за по-малко пари. Рекламните кампании могат да се използват от бизнеса за постигане на различни маркетинг цели. От събиране на потенциални клиенти (leads) до удвояване на вашия уеб сайт трафик, всяка платформа предлага нови начини за постигане на вашите бизнес цели.
Но не става въпрос само за платена реклама. Социалните медии предлагат нови начини за органично развитие на вашия бизнес. Използването на умни маркетинг тактики за създаване на завладяващо съдържание и контактуване с вашата аудитория ще помогне на вашия бизнес да се развива в правилна посока.
Увеличава продажбите
Съвременните бизнеси разпознават силата, която социалните мрежи притежават. Това е така, защото те оказват огромно влияние върху решението за покупка на потребителите.
Всички популярни социални мрежи предлагат нови маркетинг възможности. Един бизнес може да използва социалните медии, за да насочи вниманието на потребителите към персонализирани оферти и намаления, с цел да привлече повече купувачи. Но за да увеличи рязко своите продажби, всеки бизнес трябва да е готов да инвестира и тества различни рекламни кампании, докато не открие нещото, което дава задоволителни резултати.
Ако търсите повече печалби, създаването на персонализирани реклами и ремаркетинг кампании, ще ви помогне да достигнете до нови хора, които или са имали скорошен контакт с компанията ви (посетили са сайта ви), или имат сходни интереси с вашата аудитория.
Хуманизира вашата компания
В днешно време, всеки бизнес може да използва социални мрежи, за да хуманизира своя бранд и да изгради по-значими връзки. Социалните медии предоставят възможност на всяка компания, която иска да създаде по-личен подход към своята аудитория. Хуманизирането на вашия бранд показва, че има истински хора, зад вашата компания, което позволява изграждането на повече доверие между вас и вашите клиенти.
Припомня на хората за вас
Постоянното създаване на ново съдържание под формата на видеа, снимки, статии или текст постове помага на хората да си спомнят за вашия бранд. Това може да се окаже ключово влияние върху процеса на вземане на решения по-късно.
Социалните мрежи имат потенциал да променят бизнеса ви завинаги. Днес става все по-необичайно да се намери компания, без присъствие и стратегия поне в една от най-известните медии.
Изборът на подходящи платформи помага, за да достигнете до вашата целева група, а наличието на подробна стратегия за всяка една от тях е сърцевината за изграждане на успешен бранд онлайн.
Ако не знаете от къде да започнете, не се колебайте да се свържете с нашите експерти.