- 23 September 2021
- Бизнес, Онлайн Магазин
Днес, повече от всякога, бизнесът процъфтява, когато става въпрос за електронна търговия. С прилагането на дигитални стратегии и маркетинг тактики, и вие ще можете да се възползвате от предимствата, които предлага уеб пространство.
Но дори и в тези предизвикателни времена на драстични промени и силен поток от потребители, готови да пазаруват онлайн, остава фактът, че ако искате да развиете бизнеса си с електронна търговия и да привлечете повече клиенти и уеб трафик, тогава трябва да бъдете готов да експериментирате и откриете иновативен път, който да ви помогне да изплувате пред конкуренцията.
Има редица начини, по които можете да гарантирате успех и растеж на вашия бизнес онлайн, но не всеки от тях би бил подходящ за компанията ви. И тъй като електронната търговия ще продължи да расте, е необходимо да откриете тези процеси, които отговарят на вашите нужди и могат да бъдат приложени още сега.
Как да развием магазина си онлайн?
Без значение дали вашият магазин има физическа локация или оперира изцяло онлайн, ако сте решили да използвате технологии, за да развиете своята фирма, ще имате нужда от някакво присъствие в мрежата – било то чрез уеб сайт, социални мрежи, или и двете заедно. Наличието на модерен уеб сайт и активни социални мрежи е напълно задължително, за всеки, който иска да успее в дигиталния свят.
Ако вече притежавате и двете, вие сте готови за съветите, които ще ви дадем. Ето някои от най-добрите начини да развиете магазина си онлайн:
Открийте вашето уникално предложение за продажба
Липсата на постоянни продажби е сигурен начин да забавите развитието на вашия бизнес. За да можете да прогресирате и развиете своята компания, е задължително да откриете начин да достигате лесно до целевата ви аудитория. Ако все още не сте установили стабилен канал за генериране на продажби, може би ви липсва вашата уникално предложение на продажба. Но какво представлява то?
Уникалното предложение за продажба е това, което отличава вашия бизнес от конкуренцията и прави компанията ви по-добра, в сравнение с други фирми на пазара. То помага за формирането на по-задълбочен, убедителен и умишлен маркетинг, като оказва силно влияние върху брандирането и съобщението на един бранд. В основата на уникалното предложение за продажба седят два основни елемента – вашето конкурентно предимство и нуждите на самия потребител. То е това, което прави точно вашия продукт уникален и ценен за вашите клиенти.
Създаването на добро и ясно формулирано уникално предложение за продажба може да се окаже изключително ефективен инструмент, който да ви помогне да насочите и постигнете своите маркетинг цели по-бързо. Знаейки какво отличава вашите продукти и бизнес от конкуренцията ще ви помогне да достигнете до максимален брой потенциални клиенти, с невероятен резултат. Но какво трябва да е едно уникално предложение за продажба?
То трябва да бъде:
- Уникално и автентично, трудно за имитиране
- Положително и силно, за да предизвика интерес в потребителя
- Лесно за разбиране
Използвайте имейл маркетинг
Имейл маркетингът все още остава един от най-успешните начини да се свържете с аудиторията си, увеличите продажбите си и разрастнете своя бизнес. Той ви дава възможност да изпращате имейли до вашите клиенти, с цел да популяризирате вашия бизнес и да ги насърчите да запомнят продуктите/услугите ви за по-късен етап, когато имат нужда от вас.
Използвайки имейл маркетинг за своя бизнес, вие ще имате възможността да изградите ценни взаимоотношения с вашите лоялни клиенти, предлагайки им специални отстъпки и промоции, които няма как да намерят по друг начин. Без значение дали вашите маркетинг цели са съсредоточени върху изпращането на промоции и оферти за безплатна доставка до вашите клиенти, или сте набелязали само тези, изоставили своята поръчка, с помощта на имейл маркетинг, вие лесно ще поддържате връзка с вашите клиенти и потенциални такива.
Изпращането на имейли ще помогне да задържи вниманието на вашите посетители, привличайки повече уеб трафик и увеличавайки броя на продажбите ви, което, с течение на времето, ще ви позволи да разрастнете онлайн бизнеса си. Ето кратък списък с идеи и теми за имейл кампании, подходящи за всеки собственик на онлайн магазин:
- Нови продукти/услуги – перфектен начин да накарате аудиторията ви да се интересува от вашите нови продукти
- Празнични/сезонни промоции – умел подход да увеличите вашите приходи, уведомявайки потребителите си за разпродажби като черен петък, лятна разпродажба или специални празници (например коледа)
- Ексклузивни отстъпки – предложение за специални отстъпки, насочено единствено към лоялните ви клиенти
- Персонализирани отстъпки – идеална имейл кампания за дни като годишнини, рожденни дни и други специални поводи, предназначени да оставят лично докосване в потребителя
- Завръщащи се клиенти – добър начин да подтикнете тези клиенти, които не са посещавали магазина ви от известно време, да се върнат обратно към него
Създайте приятно потребителско изживяване
Отминаха дните, в които всеки уеб сайт имаше еднакъв шанс за успех. Ако искате да развиете своя магазин онлайн, ще трябва да сте готови да постигнете същия или по-добър стандарт за потребителя, от този, който е на пазара в момента. Именно затова е важно създаването на приятно потребителско изживяване. Мислете за персонализирането на вашия магазин като за отлично обслужване на клиентите. Вашата цел е да предоставите възможно най-гладкото и безпроблемно обслужване на посетителите ви, за да могат успешно да завършат тяхната поръчка.
Персонализацията на вашия сайт помага за изграждането на повече доверие и подобрява цялостното преживяване на клиента. По-лесното намиране на подходящи продукти от страна на потребителя позволява бързо взаимодействие с бранда ви и създава лоялност към вашата марка. Тоест, ако клиентите ви са доволни с потребителското изживяване, което вие им предоставяте, вие лесно ще увеличите тяхната възвръщаемост. Особено ако предлагате приятен процес за извършване на транзакции. А това дори може да привлече повече трафик към магазина ви, благодарение на реферали.
Персонализирането е дълъг процес, който не е свързан само с технологиите, ами с това как потребителя използва вашия сайт. За да предоставите добро преживяване, вие трябва да сте способни да се поставите в техните обувки и извървите пътя им – от влизането в началната страница до завършването на поръчка.
Подобрете настоящото обслужване на клиенти
Отличен начин да развиете бизнеса си онлайн е предоставянето на добро обслужване на клиенти. Истината е, че потребителите ценят доброто обслужване. То е ключов фактор във вземането на решение дали да купят от вас или не. Независимо дали е онлайн, или офлайн, ваша цел е да предоставите добро и запомнящо се обслужване, което ще остави положителни преживявания от страна на потребителя. Тази отговорност става все по-голяма с развитието на вашия магазин, затова е важно да изградите работещ модел за обслужване на клиенти възможно най-скоро.
За да може да се конкурирате с други фирми на пазара, ваш приоритет трябва да бъде бързия и адекватен отговор, който предоставяте. Колкото по-бърза реакция имате, толкова по-голям е шансът, точно този потребител да закупи от вашите продукти. Особено ако той получи директен отговор на въпроса му моментално. Добавете чат на живо и подгответе лист с често срещани въпроси и отговори, които ще бъдат полезни на вашия екип. Ако нямате възможността да инвестирате в работна ръка, винаги можете да прибегнете до чатбот, за да реагирате мигновено, когато някой се свърже с въпрос относно вашия бизнес.
Предоставяйки бързо и адекватно обслужване на потребителите на сайта ви, вие ще можете да изградите база от лоялни клиенти, които знаят, че могат да ви имат доверие и да се обърнат към вас, в случай на нужда.
Като собственик на бизнес, особено магазин за електронна търговия, трябва да сте убеден, че компанията ви постоянно се разраства. От решаващо значение е какво искат вашите клиенти и как комуникирате с тях. Потребителското изживяване – това, как те взаимодействат с вашия сайт – също играе огромна роля в развитието на един бизнес. Ако искате да започнете да продавате още днес, свържете се с нас и ние ще ви помогнем!