Онлайн пространството разцъфтява с пълни сили през последните години. Интернетът се доказа като място, където всичко е възможно. Това показва и електронната търговия, която в някои отрасли носи значително повече приходи от физически магазин.
Почти всеки бизнес днес разполага с някакво присъствие онлайн, а голяма част от тях имат изграден уеб сайт. И докато изработката му е лесна, неговото развитие и популяризиране е определено по-трудната част, изискваща усилена работа и старание. Замислете се, ако една уеб страница е създадена в мрежата, но не се рекламира никъде, кой наистина я вижда?
Ако все още сте в началните етапи на вашия бизнес, може би се притеснявате, че трябва да похарчите цяло състояние за ефективни реклами на популяризиране. Това далеч не е така. Има много методи за популяризиране на сайт.
Най-добрият начин за привличане на повече уеб трафик е чрез органично класиране в търсачки като Google. Според проучване, първите пет органични резултата на първата страница от търсачката получават около 68% от всички кликвания. Именно там е мястото, където искате да бъдете.
Друг източник на трафик са директните връзки, които сте споделили в социалните мрежи, постването в блогове или имейл маркетинг кампания, която сте организирали. Но ако потенциалните ви клиенти не могат да ви открият онлайн, вие няма да получите дори и малко уеб трафик. Тоест сайтът ви няма да работи за вас и няма да ви помогне да изградите и разрастнете вашия бизнес.
В тази статия ще разгледаме най-разпространените методи, които маркетинг специалисти и вашите конкуренти използват, за популяризиране онлайн.
Как да популяризираме сайта си?
За популяризиране на един сайт имате възможност за два варианта – безплатна или платена реклама. Но нека платената реклама не ви звучи подвеждащо, в онлайн пространството, не винаги става въпрос за инвестиране в кампании в социалните мрежи, въпреки че те са добро начало. Ето най-успешните начини за популяризиране на страницата ви днес:
Сложете URL-а си навсякъде
Един от полезните и ефикасни начини за безплатна реклама в интернет е именно чрез използване на онлайн пространството и милионите уеб сайтове, които го обитават. Инвестирайте вашето време за да поставите URL-а на вашия уеб сайт навсякъде, където можете.
Започнете от вътрешността на компанията ви – добавете го към вашата визитка и електронен подпис. След това, потърсете онлайн директории и форуми, където да го прикачите. Ето как:
Регистрирайте сайта си в портали, търсачки и класации
За да помогнете на вашето органично класиране и SEO, потърсете страници в България, които предлагат възможността за безплатно добавяне на вашия сайт в тяхната база данни. Без значение в каква индустрия е вашия сайт/бизнес, съществуват редица директории онлайн, където всеки може да регистрира и добави своята уеб страница.
Откриването на такива портали, търсачки и класации не е лесна задача. Някои от тях са dir.bg, gbg.bg, topbg.net и др. Използвайте вашите най-точни ключови думи, за да опишете вашата страница, но не регистрирайте сайта си по един и същи начин във всеки портал.
Регистрирайте се във форуми и други блогове
Отлично място да поставите вашия сайт са тематични форуми, които отговарят на вашата индустрия. Можете да добавите страницата ви във вашия подпис или профил, както и да споделяте директни линкове в темите, отговаряйки на полезни въпроси. За да станете част от тази онлайн група, ще трябва добре да се запознаете с правилата на всеки един от тях.
Повечето форуми не позволяват спам и безплатна реклама и могат бързо да отстранят акаунта ви. Вместо безразборно спамене, вие ще имате нужда от стратегия. Можете да избегнете подобен сценарий като се опитате да допринесете към форума, отговаряйки на въпроси, представляващи интерес за потребителите, които се доближават до вашата професионална сфера и опит. Търсете теми, близко до вашия сайт, за да можете да насочите потребителите директно към него. Опитайте се да бъдете креативни с текста на вашия подпис, а не скучни, за да предизвикате повече внимание и кликове.
Освен форуми, свързани с вашата сфера, можете да използвате гост постове в интересни блогове, където да изградите връзки към вашата онлайн страница. Този метод ви дава възможност да пишете ‘гост’ публикации в други блогове, за да покажете своя опит и затвърдите вашето име.
С всеки пост в чужд блог, вие можете да поставите линк (обратна връзка) към вашия сайт. Ако успеете да изградите взаимоотношения с друг издател и редовно пишете ново съдържание, вие не само ще спечелите от страна на SEO класацията, но и ще се откриете пред нова аудитория. С малко повече късмет, това може да са вашите бъдещи читатели.
Писането за други блогове е невероятно популярна тактика за по-добро органично класиране в уеб търсачките. Затова, много от установените уеб сайтове отказват тази идея или внимателно подбират хората, с които работят.
Използвайте социални мрежи
Социалните мрежи са перфектно място за безплатна реклама онлайн. Платформи като Facebook, Instagram и LinkedIn са страхотно начало за стартиращи сайтове. Там можете да споделяте интересна и полезна информация, свързана с вашата индустрия, а също така и да достигнете вашата аудитория без да харчите излишни пари.
Преди да започнете със социалните мрежи, трябва да определите какъв е гласът на бранда ви, който ще използвате, както и да решите до кого се опитвате да достигнете. Ето какво предлага всяка социална платформа:
Facebook – тази платформа има най-голяма аудитория и потребителска база, което я прави перфектна за B2B и B2C компании, търсещи бъдещ успех.
Instagram – най-добрата платформа за тези, които използват визуални елементи, за да споделят своето съобщение. Instagram е подходящ и за B2B и B2C бизнеси, които искат да достигнат до по–млада аудитория.
Twitter – макар и не толкова популярна в България, Twitter е интересен избор за B2C компании, които рекламират с кратки и ясни съобщение. Освен това, тази социална медия е подходяща за създаване на разговори и ангажиране на вашата аудитория.
LinkedIn – идеална платформа за B2B фирми, опитващи се да достигнат до други професионалисти или демонстрират опит и експертиза.
Pinterest – друга изключително визуална платформа, подходяща за B2C компании. Pinterest помага за създаването на добри обратни връзки и трябва да е част от стратегията на всяка компания, целяща онлайн развитие.
Чрез SEO оптимизации
SEO оптимизацията е най-добрият начин (според Google) да постигнете органичен трафик и онлайн успех. То помага с класирането в търсачки и е ключът към огромен трафик към вашата страница. SEO е сложен и скъп процес, но е страхотен начин за популяризиране онлайн.
Първата стъпка в тази оптимизация изисква детайлен анализ на ключови думи. Изборът на подходящи ключови думи ще ви гарантира по-високо класиране и добри резултати. Липсата на такива, ще затрудни този процес.
Когато разглеждаме SEO оптимизацията на един сайт, има две неща, които трябва да знаете: SEO на страницата и извън нея.
SEO на страницата
Вътрешното SEO обхваща всичко на страницата ви – изображения, текст, йерархия, мета описания и отзивчив дизайн. Наличието на качествено и уникално съдържание, внимателно подбран текст и бърза скорост са все неща, които помагат с популяризирането на страницата ви.
SEO извън страницата
Външното SEO се отнася до всичко, случващо се извън сайта ви – външни връзки, създаване на авторитет и ангажираността, която получавате от посетителите ви. То изисква подбрана стратегия и набиране на качествени линкове, за да може Google да зачете и повиши класирането на сайта ви.
Запознайте се с имейл маркетинг
Ако търсите доказан метод за популяризиране и свързване директно с вашите клиент, имейл маркетингът е чудесен вариант. Това ви дава лесен начин да стартирате маркетинг кампания чрез имейл услуги, които можете да използвате безплатно или с ограничен бюджет. Така ще получите достъп до интересна статистика като това колко хора четат и отварят вашия имейл бюлетин, както и колко процента от тях посещават линка към вашия сайт.
Хубавото на имейл маркетингът е, че можете да започнете още преди страницата ви да е напълно готова. По този начин ще разширите списъка си с контакти, за да можете да сегментирате и изпратите полезно и ценно съдържание, насърчавайки получателите ви да останат ангажирани с вашия бизнес. Винаги свързвайте призивът си за действие обратно към вашия сайт, за да стимулирате повече уеб трафик и ангажирани посетители.
Инвестирайте в платена реклама в интернет
Платената реклама е лесен начин за популяризиране, ако имате бюджет, дори и малък, който да инвестирате. Рекламирането в социалните мрежи и Google дават идеална възможност да достигнете до желаната аудитория, но резултатите при този подход на популяризиране са бързи и краткотрайни.
За да създадете успешна рекламна кампания, ще имате нужда от технически познания, тъй като не искате да пропилеете бюджета си без да знаете как да постигнете максимални резултати. Много често собствениците на бизнеси прибягват до онлайн маркетинг специалисти, които да помогнат със съставянето и промотирането на дадената реклама.
И дори и да звучи добре на теория, платената реклама връща уникални резултати за някои бизнеси, докато за повечето онлайн сайтове не е достатъчно силна за изграждане на посетителска база.
Създайте блог
Ако страницата ви съществува без блог, вие със сигурност изпускате голяма част от потенциалния трафик, който можете да получите. Той не само подобрява вашето SEO, но също така генерира съдържание, което вашата аудитория ще намери за полезно.
Постарайте се да създавате съдържание, което е полезно, интересно или забавно за вашата аудитория. Погрижете се то да отговаря на въпроси, които хората имат. Потърсете ключови думи, за които няма да е трудно да се класирате, но не забравяйте да популяризирате съдържанието си в други канали като социални мрежи и платена реклама в Google.
Свържете се с пресата
Ако сте наистина сериозни в желанието си за популяризиране на вашата страница, може да се обърнете към новинарските сайтове в България. Вие можете не само да рекламирате в известни блогове, четящи се от хиляди всеки ден, но и да поставите линк за обратна връзка за повече потенциални посетители. Освен това, даването на интервю от вас, или ваши служители, също може да има положителен ефект. Проблемът на този начин е бюджетът, който изисква, тъй като е по-скъп отколкото всичко друго споменато в тази статия.
Истината е че всеки един от изброените методи в тази статия ще пожъне успех. За успешно популяризиране на сайт в интернет, всеки има нужда, както от безплатен, така и от платен подход за постигане на максимална ефективност. Не забравяйте, че конкуренцията е огромна и с навлизането в онлайн пространството се конкурирате с много редица други, опитващи се да заемат първото място.
Наблегнете на уникално и полезно съдържание, за да извоювате по-предна позиция в търсачките, тъй като те носят огромен трафик към един сайт. Не копирайте от други във вашата индустрия, защото търсачките няма да класират съдържание, което е дубликат. И не само това, откраднатото съдържание може да бъде докладвано и последиците от това не са приятни. Google може да реши да изхвърли сайта ви от класациите си.