- 22 July 2021
- Бизнес, Социални Мрежи
Социалните мрежи са ключов фактор за повишаването на видимостта на всеки бизнес и спомагат за намирането на много нови потенциални клиенти. Независимо дали става въпрос за онлайн магазин или услуга, която предлагате, с помощта на тези платформи, можете да достигнете до целевата ви група по-бързо от всякога.
Когато става въпрос за социалните мрежи, качеството на вашите последователи е с пъти по-важно от количеството им. Много бизнеси фокусират тяхното внимание единствено върху увеличаването на последователите си, без да успеят да ангажират и изградят връзка с настоящата си аудитория.
Наличието на голям брой последователи онлайн може да бъде от полза при разпространението на един бранд. Но за да бъде тази аудитория от полза, всеки бизнес трябва да умее да задържи вниманието на онлайн зрителя.
Но как става това?
Как да подобрим ангажираността в социалните мрежи?
Истината е, че ангажираността ви в социалните мрежи винаги може да бъде подобрена. Няма минимална степен на ангажираност, както и не съществува максимална такава. Но колкото по-ангажирана е вашата аудитория, толкова повече те ще виждат и харесват вашите нови публикации, което косвено ще ви позволи да увеличите продажбите си и ще улесни постигането на вашите бизнес цели.
Изградете детайлна онлайн стратегия
Преди да можете да направите аудиторията ви по-заинтересована, със съдържанието, което споделяте, трябва да определите какво трябва да е то, за да предизвика тяхното внимание. Публикациите (постове), които споделяте в социалните мрежи са от изключително значение, когато говорим за ангажираността на един бизнес. Но, за да създавате съдържание, което предизвиква каквото и да е действие – било то посещение на сайта ви или финализиране на покупка, трябва да сте наясно какъв формат се харесва на последователи ви.
Ако все още не знаете какво работи, изграждането на качествена стратегия, с цел подобряване на ангажираността на вашите онлайн страници, ще ви помогне. Създаването на умна и полезна стратегия ще ви позволи да се развиете в посоката, в която искате, като използвате умели маркетинг тактики и създавате отлично съдържание, което хората харесват. Питането на въпрос в описанието, добавянето на подканващо съобщение и използването на видео съдържание са трикове, които ще подобрят мигновено взаимоотношенията с вашата аудитория.
За сметка на на това, липсата на ефективна стратегия, може да се окаже напълно непродуктивно за вашия бизнес.
Не пренебрегвайте коментари и лични съобщения
Само защото вашето съдържание е публикувано онлайн, не значи че вашата работа е приключила. Често игнорирана грешка, която оказва огромно влияние върху ангажираността на вашата страница, е липсата на диалог с вашите последователи. Отговарянето на коментари и лични съобщения, оставени от тях, е един от най-лесните начини да подобрите ангажираността си в социалните мрежи.
Ако хората коментират вашите публикации, коментирайте и вие. Бъдете готови да отделите нужното време, за да измислите добър отговор, който съответства на гласа на бранда ви. За да създадете по-личен отговор, използвайте името на човека, на който отговаряте. Възползвайте се от коментарите на вашите последователи и започнете нов разговор, участвайте в диалог или бъдете готови да отговорите на въпросите, които хората имат.
Ако не пренебрегвате коментарите и личните съобщения на вашите последователи, не само ще имате повече успех и печалби онлайн, но това ще покаже, че сте сериозен бранд, който цени взаимоотношения с всеки един човек. Бъдете автентични и последователите ви сами ще търсят вашите постове.
Създавайте интригуващо съдържание всяка седмица
Ако желаете хората да се ангажират с това, което вие имате да предложите, трябва да можете да поддържате активно онлайн присъствие. Не забравяйте да публикувате нещо ново всяка седмица, а ако възможно и по-често. Все пак, никой не харесва празни акаунти, или такива, които са били активни за последно по това време миналата година.
Създаването на ново и свежо съдържание всяка седмица,не само ще увеличи ангажираността на вашата страница, но ще спомогне и за намирането на нови, потенциални клиенти. Също така, ще направи вашия бизнес по-достъпен и достоверен за обикновения потребител.
Важно е да се отбележи, че всяка социална мрежа изисква различен брой постове на седмица, но липсата на такива със сигурност ще окаже влияние върху ангажираността на посетителите ви.
Следете кой пост дава добри резултати
Ако ваш приоритет е да подобрите ангажираността си в социалните мрежи, едно от първите неща, който трябва да направите е да разберете на какъв етап се намира страницата ви в момента. Всяка социална платформа предлага набор от инструменти, които могат да ви помогнат да разберете как се представя акаунтът ви в даден определен срок от време.
С помощта на информацията, предоставена от социалните мрежи, вашите анализи и набито око, вие може да разберете не само как се развива страницата ви, но също така можете да следите популярността и ангажираността на постовете ви, както и да ги сравнявате с по-предишен период от време.
Периодичното разглеждане на анализите на вашият социален акаунт е важно, тъй като то е индивидуално за всеки бизнес. То ви показва коя е слабата страна на вашата дигитална стратегия. От вас зависи как ще използвате тази информация, за да ангажирате посетителите ви.
Споделяйте в правилното време от деня
Най-добрият начин да привлечете хора към вашия пост е да откриете кога последователите ви са най-активни. Това ще ви позволи да планирате и споделяте съдържание в точния момент, когато най-много хора имат шанс да го видят, харесат, коментират и споделят. Така не само ще се харесате на алгоритъма, но и ще имате по-голям шанс да убедите настоящата ви аудитория защо бизнесът ви заслужава тяхното внимание.
Използвайте онлайн реклами
Използването на органични похвати, за да увеличим интереса понякога не е достатъчно. Именно в тези моменти, можем да прибегнем до изпитани техники, които да осигурят резултатите, които търсим – онлайн рекламите. Използването на платена онлайн реклама за увеличаване на ангажираността в социалните мрежи може не само да заинтригува настоящата ви аудитория, но и да привлече много нови клиенти.
И ако това не е достатъчно, винаги може да добавите атрактивна оферта към вашия пост, който рекламирате. Като например:
- Купони за незабавна отстъпка
- Безплатна доставка
- Вземи 1 получи 2
- Ексклузивно намаление
- Намаление за лоялни клиенти
За да откриете коя реклама работи най-добре за вас, ние препоръчваме да експериментирате с различните видове оферти, за да разберете къде има най-много потенциал и на какво реагират най-добре вашите клиенти.
Подобряването на вашата стратегия за ангажиране в социалните мрежи може да отнеме време и много усилия. Крайната ви цел трябва да е фокусирана върху създаването на качествени взаимоотношение между бранд и клиент. Намирането на работеща стратегия за вашия акаунт може да отнеме време, но ако влагате нужното внимание, е сигурно, че ще успеете да видите положителен резултат, в това колко ангажирана е вашата аудитория.
Имате ли нужда от по-задълбочени насоки за това как да подобрите ангажираността си в социалните медии?
Нашият екип ще ви помогне да реализира мечтите ви! Свържете се с нас!