Попитайте повечето собственици на бизнес кой е най-добрият начин за генериране на трафик на уеб сайтове. Отговорът им почти винаги ще е един и същ – SEO. Разбира се, има много други начини като социални медии, но най-доказаният и ефективен начин остават търсачките.
Да се научите как да оптимизирате уеб сайта си за SEO е от решаващо значение за успеха на вашия сайт. Това ще гарантира, че той работи точно толкова добре, колкото трябва и най-вече – както вие бихте желали. Ако имате добро SEO, можете да привлечете повече трафик и да получите повече възможности за привличане на потенциални клиенти. А уеб сайт, който е оптимизиран, обикновено има по-добри показатели, което означава, че Google може да го класира по-високо място и той да се показва на по-предни страници.
Защо да оптимизирате уеб сайта си?
Оптимизацията помага на вашия уеб сайт да стане лесно откриваем. Когато хората посещават уеб сайта ви, не искате просто да го прегледат набързо и да си тръгнат. Вместо това, трябва да направите силно впечатление и да ги накарате да се върнат. Да се научите как да оптимизирате уеб сайта си изисква разбиране на потребителското изживяване. Разберете как посетителите реагират на сайта ви, дали просто превъртат надолу по страницата и колко често кликват върху вашите подканващи фрази (CTA). Можете също така да насърчите посетителите да ви следват в социалните мрежи, да посещават вашите продуктови страници и да четат публикациите ви в блога.
Как да оптимизираме сайта си за търсачки?
Анализирайте всички данни на вашия уеб сайт
Една част от данните може да не ви сигнализира нищо първоначално, но когато съберете достатъчно информация, започвате да забелязвате различните модели на поведение. Ако няколко души посетят вашия сайт и не щракнат върху вашия CTA, може да нямате проблем. Въпреки това, ако голям процент посетители игнорират вашите CTA, може да се наложи да направите някои корекции. Отчетите за поведението на потребителите и данните за трафика от Google Search Console помагат да се изясни общата картина. Отчетите за поведението на потребителите ви показват как се държат хората, след като попаднат на вашия сайт, докато GSC данните проследяват ключови показатели, като брой сесии, брой уникални сесии, степен на отпадане и др. Анализирайте данните за конкретните модели. Референтните източници могат да ви разкажат много за вашата аудитория. Как хората намират вашия сайт? Търсете страници, които получават повече трафик и повече реализации от други.
Направете проучване на ключови думи
Съществуват редица онлайн инструменти, като Ubersuggest, които ще ви помагат да намерите ключови думи, свързани с вашия бизнес. Можете да се възползвате от тях, за да намерите дълги ключови думи, които отговарят на потребителските изисквания на вашите бъдещи клиенти. Помислете защо биха търсили конкретна ключова дума и какво биха се надявали да намерят на страница за нея. Подобни инструменти ще ви помогнат да подобрите и оптимизирате сайта си по-добре като ви предоставят огромен списък с ключови думи, които можете да филтрирате и подбирате. Търсете ключови думи, които можете да използвате, за да привлечете конкретна аудитория. Правете това отново и отново, докато създавате повече страници за вашия сайт. Пишете дълги, задълбочени статии, които предоставят възможно най-много информация по темата.
Създавайте дълго и стойностно уеб съдържание
Гарантиран начин да привлечете повече трафик и подобрите класирането на вашата уеб страница е създаването на дълго, информативно и стойностно съдържание. Качественото съдържание е най-сигурният начин за осигуряване на посетители на уеб сайта ви. Ако то е интригуващо и увлекателно, със сигурност потребителите ще предпочетат да прекарват времето си във вашия уеб сайт. Ако много хора стоят дълго време на тази страница – четейки до самия край – е по-вероятно да го класирате по-високо.
Оптимизирайте SEO на страницата
SEO на страницата ви показва как да оптимизирате уеб сайта си, когато създавате конкретни страници. Фактори като заглавия, подзаглавия, URL адреси и мета тагове попадат в тази категория. Използвайте основната си ключова дума в заглавието си, за предпочитане възможно най-близо до началото. Също така трябва да се появи в полето на поне едно подзаглавие. В цялото основно копие се стремете към 5% до 2.5%. Опитайте се да не преминавате през по-високия клас, за да не изглеждате като пълнител с ключови думи. Разпръснете основните и свързани ключови думи в основното си копие, подзаглавия и алтернативен текст на изображението. Включете много контекст за всеки, така че Google точно да разбере за какво говорите.
Ускорете уеб сайта си
Скоростта на страницата има огромно значение, когато става въпрос за SEO. Ако посетите уеб сайт, чието зареждане отнема дълго време, най-вероятно ще се отегчите и ще потърсите нещо друго. Затова се придържайте към по-изчистени сайтове и избягвайте модули, които забавят зареждането на страниците. По същия начин, ако попълвате формуляр, който отказва да изпрати поради бавна скорост, в крайна сметка ще се откажете.
Освен за посетителите на вашата страница, онлайн търсачки като Google също забелязват колко бързо зарежда вашата страница. Неслучайно, първата страница с резултати на търсачките показва не само смислено, но и бързо достъпно съдържание.
Осигурете си качествени обратни връзки
Обратните връзки са ключов фактор, който помага на вашия уеб сайт да се класира по-добре. Когато висококачествени сайтове се свързват с вашия, Google разглежда връзката като сигнал за достоверността на вашия сайт. Докато изграждате профил за обратна връзка, вашите страници ще се изкачват на високо място. Получаването на качествени обратни връзки изисква време, но определено ще се сдобиете със желаните резултати.
Оптимизирайте уеб сайта за мобилни устройства
Тъй като все повече хора имат достъп до уеб сайтове чрез мобилни устройства, тази оптимизация е една от най-важните. Освен това Google стартира индекса на първо място за мобилни устройства, което означава, че може да се класирате по-добре, ако се съсредоточите върху удобството за мобилни устройства. Респонсив дизайнът предлага най-лесното решение. Защо е нужен той? Прочетете тук.
SEO оптимизацията може да се окаже трудна задача в началото, но запознаването с основите ще ви даде начален старт. Започнете със събиране на възможно най-много данни и провеждане на проучване. Пишете съдържание, насочено към вашата аудитория, но се уверете, че е по-добро и качествено от това на вашите конкуренти. Създайте отделни кампании за SEO на страницата и извън нея. Уверете се, че вашият сайт се зарежда бързо както на настолен компютър, така и на мобилни устройства и че привличате много обратни връзки. След това разберете как да оптимизирате уеб сайта си, така че да не губите целия добър трафик, който имате до момента.
Фокусирайте се върху потребителското изживяване и моделите, които откривате чрез отчети за поведението на потребителите. С течение на времето ще видите, че трафикът се увеличава, благодарение на вашата усърдна работа.