- 1 July 2021
- Бизнес, Онлайн Магазин
Създаването на онлайн магазин е лесно, но продажбите и постоянната печалба са това, което позволява на бизнеса ви да оперира и да се разраства.
Осъществяването на постоянни продажби в реалния живот не е лесно, особено предвид многобройната конкуренция във всеки един бранш. Но колкото и да е трудно, търсенето на успех в социалните мрежи и онлайн пространството е още по-тягостно.
Неслучайно всеки собственик на бизнес знае, че за да успее и да стигне до приятната част, а именно печалбата, трябва да премине през куп предизвикателства. И това да притежаваш свой собствен онлайн магазин не е по-различно. Той изисква постоянство и търпение, обмислен маркетинг план, детайлно проучване и много експерименти.
Ако за първи път стартирате ваш собствен магазин, грешките са неизбежни. Точно затова, днес ще изредим седем от най-често срещаните грешки при стартиране на онлайн магазин и ще ви дадем съвети как да ги отстраните и да започнете да продавате.
Неприветлив уеб сайт дизайн
Начинът, по който изглежда сайта ви е от изключително значение за успеха на онлайн магазина ви. Когато онлайн потребителите посещават сайта ви, дизайнът е това, което създава първо впечатление за вашия бизнес. Обикновено то се определя в рамките на следващите няколко секунди. Именно тези няколко секунди играят главна роля в това дали влияете положително или отрицателно върху вашата аудитория.
Впечатлението, което им направите, може да ги накара или да останат на вашата страница и да се запознаят с вашия бизнес по-подробно, или да напуснат сайта ви и да се обърнат към конкурент. И ако дизайнът ви е остарял и непривлекателен, трябва да сте подготвени, че огромна част от вашата аудитория веднага ще си изгради негативно мнение за вашата компания и ще затвори сайта ви.
Как да създадем положително първо впечатление?
Уеб дизайнът има силата да ви помогне да създадете отлично първо впечатление и подобри приходите на вашата компания. За да създадете работещ и естетически красив дизайн, трябва да сте наясно с всички важни компоненти, отговорни за създаването на модерен сайт:
- Адаптивност към всички видове устройства
- Употребата на подканващи бутони и фрази (CTA)
- Използването на цветова палитра, отговаряща на бранда ви
- Употребата на подходящи висококачествени снимки и видеа
- Създаването на лесна навигация
- Използване на ‘бяло пространство’ за постигане на опростен и ясен дизайн
- Употребата на динамични елементи и ефекти
Това са само част от нещата, с които може да подобрите сегашния ви уеб дизайн. Оптимизацията за търсачки и забързването на скоростта на зареждане на сайта ви също ще допринесат за създаването на отлично първо впечатление.
Неясна целева аудитория
Една от най-честите причини, поради които вашия магазин за електронна търговия не носи печалби е грешното определяне на правилната целева аудитория, която би била заинтересована от продуктите ви. Ако привличате онлайн потребители, които не се интересуват от това, което предлагате, те няма да донесат никакви ползи на вашия бизнес. Точно поради тази причина определянето на правилна целева аудитория е от изключително значение за всеки онлайн магазин.
Как да установим правилната целева аудитория?
За да насочите правилната група от хора към вашия сайт, трябва да проучите текущата си база от клиенти или да създадете вашия ‘идеален’ клиент. Той трябва да има най-малко:
- Възраст
- Пол
- Местоположение
- Хоби и интереси
Ако искате да бъдете още по-детайлни, можете да определите и настояща професия, степен на образование, годишни приходи и много други.
Липса на послание и уникалност
Голям процент от онлайн потребителите ще се спрат да купят ваш продукт, ако те не могат да разберат за какво се използва и как помага на техния живот. Отделно, друга част от тях ще се спрат, тъй като не са запознати с вашата компания и достоверност. Точно поради тези причина е важно брандирането и създаването на послание.
Липсата на такова, както и на конкурентност и уникалност ще насочи много от вашия уеб трафик към конкурентите ви. Затова е важно да съсредоточите усилията си върху създаване на добро послание, което отговаря на вашия бранд и история.
Как да създадете послание, което отговаря на бранда ви?
Създаването на послание, което съответства на бизнеса ви може драстично да увеличи вашите продажби. За да бъде успешно, то трябва да е видимо във всички основни точки във вашия сайт. Какво трябва да включва това послание?
- Обяснение – как работят продуктите ви и какви проблеми разрешават
- Предимства – какви специфични предимства предлагат продуктите ви
- Причина – защо клиентите трябва да купят от вас, а не от някой друг
Създайте послание, което е лесно за разбиране и продава без да е нужно натрапчиво рекламиране.
Неправилна употреба на онлайн реклами
Без ясен стратегически подход и план към дигиталния маркетинг, вашият онлайн магазин ще има много проблеми, които може би не сте обмисли до момента. Ако току що сте стартирали своя бизнес и не разбирате нищо от дигитален маркетинг, най-вероятно ще прахосате голяма част от парите си на вятъра.
Как да избегнем неправилната употреба на онлайн реклами?
В такива случай, намирането на онлайн инструменти, както и на компетентна маркетинг агенция, запозната с тези услуги, е абсолютно необходимо. И ако полагате упорита работа, наемате подходящите хора и избягвате скъпи грешки, можете да бъдете част от малкия процент онлайн магазини, които успяват.
Липса на доверие
Липсата на доверие е една от основните причини хората да не купуват вашите продукти, особено онлайн. Ако вашият магазин е сравнително нов и нямате много съдържание в социалните си медии (което дава по-голяма надеждност), доверието е причината, поради която нямате никакви продажби.
Тъй като живеем в свят, където онлайн измамите зачестяват, разбираемо е вие да трябва да спечелите доверието на потребителите, които разглеждат сайта ви.
Как да изградите доверие с вашите клиенти?
Можете да започнете, като публикувате всеки ден в социалните медии, които вашата целева аудитория използва. Ще трябва да напомняте на клиентите си, че съществувате, и че вашето съдържание заслужава тяхното вниманието, точно както вашите продукти. След това помислете за доверието на вашия клиент:
- Какво трябва да направите, за да спечелите доверието му?
- Как да изградите повече доверие?
- Как да премахнете бариерата между компания и клиент?
Мислете за доверието като един от ключовите компоненти за успешен онлайн магазин. Без него, няма да успеете да запазите бизнеса си много дълго време.
Неприятно потребителско преживяване
Потребителското преживяване може да увеличи драстично процента на вашите продажби. Как изглежда един уеб сайт; колко бързо функционира; колко лесен е той за навигация – са фактори, които пряко въздействат върху това колко интересен един продукт изглежда пред потребителя.
Липсата на добро потребителско преживяване влияе силно на вашия бизнес. Това е друга главна причина, поради която магазинът ви изпуска продажби.
Как да осигурим приятно потребителско преживяване?
Потребителското преживяване е различно за всеки. Най-важното нещо, което трябва да имате предвид при разработката на вашия онлайн магазин е какво иска да види и от какво има нужда потребителя.
Липса на информация
Липсата на дигитални инструменти, които да обяснят поведението на вашата аудитория онлайн може да докара бизнеса ви до фалит. Когато стане въпрос за анализирането на информацията и получения уеб трафик за даден период от време, много от онлайн магазините или не използват инструмент за събиране на информация или не съумяват да разчетат какво им сочат данните. Това може да се окаже пагубно за всеки бизнес, който не разполага с уменията или информацията да разбере какво харесва дадената аудитория.
Как да се сдобиете с нужната информация?
За да добиете ясна представа относно какво предпочита вашата целева аудитория, са ви нужни дигиитални помощници, които да следят и анализират какво се случва във вашия сайт. Някой полезни добавки за вашия магазин са:
- Google Analytics – показва информация относно вашите уеб посетители, като ви дава информация за това, коя страница посещават, за колко дълго, а също така издава и какви са техните интереси и демографски данни
- SEO анализатор – анализира и описва колко успешно е оптимизиране е вашия магазин за търсачки, като също ви показва грешките, допуснати при ранкване
- Pixel – полезен за Facebook реклами и кампании; позволява на онлайн магазините да разберат колко хора са разгледали сайта, добавили в количка и завършили покупка и от коя реклама е направено всяко едно действие
- Следец на линкове – дава ясна представа за това, колко хора са отворили вашия линк (подходящо за социалните мрежи)
- Google Search Console – позволява да следите от кои ключови думи получавате най-голям трафик
Всеки един от тези дигитални инструменти ще ви даде по-добър поглед върху цялостната картинка. Това ще ви помогне да направите магазина ви по-успешен и развит.
А вие допускате ли някоя от тези грешки?
Доверете се на Сайтлаб за изработката и поддръжката на вашия онлайн магазин, а вие само прибирайте печалбата!